نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 11:20

نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» خراسان‌جنوبی با 95 کارگاه خرد خانگی

پنجمین نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» در مرکز خراسان‌جنوبی با جضور 95 کارگاه مشاغل خرد خانگی بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری، مسوول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی امروز در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۹۵ کارگاه مشاغل خرد خانگی در نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از سراسر خراسان جنوبی تولید کنندگان مشاغل خرد حضور دارند افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه های اقتصاد به توان مردم، حمایت از کارگاه های کوچک و زودبازده در سراسر استان است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اقتصاد به توان مردم از اول تا پنجم آبان ماه در محل میدان ابوذر بوستان مفاخر شهرداری فعال است.

هنری با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: ساعات بازدید از نمایشگاه صبح از ۹ تا ۱۳ و بعد از ظهر ۱۶ تا ۲۲ می‌باشد.

وی به برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هر روز این نمایشگاه با یک عنوان نامگذاری شده؛ دوشنبه میلاد یازدهمین نور، سه شنبه برای غزه صبور، چهارشنبه سلامی از دور، پنجشنبه نان داغ از تنور و جمعه بی قرار ظهور نامگذاری شده است. 

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: هنگام برگزاری نمایشگاه پایش اطلاعات تولیدکنندگان انجام شده و همه مسائل و مشکلات آنها در سامانه نرم افزاری بالونت ثبت می شود.

وی اظهار کرد: در واقع نمایشگاه علاوه بر کمک به بازاریابی تولیدات، بستری برای احصا و کمک به حل مسائل مردم در حوزه مشاغل خرد و خانگی است لذا حل مشکلات تولیدکنندگان در اولویت این سازمان قرار گرفته و کلیه آموزش های لازم و همراهی جهت دریافت مجوزها انجام می گیرد.

هنری بیان کرد: یکی از خصوصیات نمایشگاه برون سپاری و مدیریت مردمی در راستای مردمی سازی اقتصاد است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه نیز در قالب راهیان پیشرفت بازدید دانش آموزان از مشاغل مختلف و اجرای زنده فرآیند اشتغال در برخی از رسته های شغلی و صنایع دستی است.

هنری عنوان کرد: برنامه‌هایی ویژه کودکان نیز در این نمایشگاه از جمله ایستگاه نقاشی، نقاشی روی صورت و ... پیش بینی شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به نصب بنر برای نوشتن دلنوشته و طراحی به یاد کودکان مظلوم غزه در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: قرعه‌کشی از بین بازدیدکنندگان  از نمایشگاه و اهدای هدایای معنوی از دیگر برنامه جانبی پنجمین نمایشگاه اقتصاد به توان مردم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548485

مهمترین اخبار ایران و جهان: