نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 07:15

تظاهرات ده‌ها هزار حامی فلسطین در اسپانیا

در ادامه موج گسترده برپایی تظاهرات در حمایت از فلسطین در سراسر جهان، ده‌ها هزار تظاهرکننده در محکومیت جنایتکاری رژیم صهیونیستی در غزه به خیابانهای شهر بارسلونای اسپانیا آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نزدیک به ۷۰ هزار نفر عصر شنبه در مرکز شهر بارسلونا تجمع کرده و شعار «نسل کشی در فلسطین را متوقف کنید» سر دادند.

به نوشته پایگاه «کاتالان نیوز»، تظاهرکنندگان شهر بارسلونا از رهبران اتحادیه اروپا خواستند آتش‌بس فوری را در منطقه اعمال کرده و معامله‌های تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

طبق مانیفستی که بیش از 300 سازمان امضا کردند، معترضان همچنین درخواست کردند، کریدوری برای ارسال کمک بشردوستانه با هدف اجازه به ورود غذا و دارو به غزه ایجاد شود و از اتحادیه اروپا خواستند با تحریم رژیم صهیونیستی «به اشغالگری، استعمارگری و آپارتاید علیه فلسطینی‌ها پایان و اجازه به بازگشت هشت میلیون آواره فلسطینی دهد.»

اصلی ترین شعار راهپیمایان شهر بارسلونا، «فلسطین را آزاد کنید» و «اسرائیل را تحریم کنید» بود.

معترضان به هنگام ذکر نام اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا توسط سخنران تجمع در اعتراض به مواضع متفاوت او در قبال اوکراین و فلسطین، او را هو کردند.

حامیان فلسطین در شهر بارسلونا ضمن درخواست برای توقف جنگ در فلسطین، خواستار قطع روابط مقامات بین‌المللی، اروپایی، کشور اسپانیا و منطقه کاتالونیا با رژیم صهیونیستی شدند.

به نوشته پایگاه کاتالان نیوز، «نور تورلو»، یکی از سخنران‌های این تجمع گفت: «ما این داستان را که همه چیز در تاریخ هفتم اکتبر شروع شد رد می‌کنیم. کل مساله در15 مه 1948 شروع شد.»

او ادامه داد: «75 سال از شروع پاکسازی قومی تدریجی رهبری شده توسط اسرائیل در فلسطین می‌گذرد. باعث خجالت است که رهبران ما به توجیه این نسل‌کشی به اجرا در آمده توسط اسرائیل ادامه می‌دهند. ما به آپارتاید نه می‌گوییم.»

ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان در کشورهای آسیایی، اروپایی و قاره آمریکا روز‌های جمعه و شنبه علیه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی تظاهرات و با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند. منابع رسانه‌ای از تظاهرات انبوه حامیان فلسطین در شهرهای بریتانیا شامل «لندن» و «دوبلین» در حمایت از مردم فلسطین، برقراری آتش‌بس فوری و پایان اشغالگری خبر دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545841

مهمترین اخبار ایران و جهان: