نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 01:02

بررسی اقدامات هرمزگان در طرح جوانی جمعیت

در نشست تخصصی استاندار هرمزگان با دبیر ستاد جوانی جمعیت و مسئولان درمانی استان، اقدامات صورت گرفته در هرمزگان در جهت افزایش باروری و زادآوری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد جوانی جمعیت و مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور بانوان امروز در سفر به استان هرمزگان با مهدی دوستی استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

استاندار هرمزگان در این دیدار گفت: در استان هرمزگان مشارکت اجتماعی بانوان بسیار فعال است و بانوان در عرصه‌های مختلف حضور پرشوری دارند. 

مهدی دوستی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف به استان هرمزگان و به ویژه جزایر این استان توجه دارند که یکی از این موارد، بانوان و فرزندآوری است. 

دوستی بیان کرد: در استان هرمزگان به منظور کمک به زوج‌های جوان، مراکز درمان ناباروری راه‌اندازی شده‌است و به این زوج‌ها خدمات درمانی ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در استان گروه‌های جهادی و مردمی فعالیت دارند و یکی از خدمات درمانی که ارائه می‌کنند، خدمات ناباروری زوج‌ها می‌باشد.

دوستی عنوان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی به دلیل اینکه در ارتباط با بخش زیادی از مردم می‌باشد خدمات متنوعی به آنها ارائه می‌کند و در زمینه ناباروری نیز این سازمان در استان خدمات ارائه می‌نماید. 
وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد جوان جمعیت در استان برگزار می‌شود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه این ستاد در استان برگزار شده‌است.

دوستی با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌های قانونی مانع از اجرای برنامه‌ها می‌شود، اظهارداشت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب، جمعیت حاضر در جزایر استان باید افزایش پیدا نماید اما برخی محدودیت‌های قانونی مانع از اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت در این جزایر شده‌است و می‌طلبد راهکارهایی برای این محدودیت‌ها در نظر گرفته شود.

در ادامه مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان گفت: در استان هرمزگان بیش از یک میلیون و سی هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارند که ۵۱ درصد از جمعیت استان را دربرمی‌گیرد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: یکی از کارهایی که در استان با تلاش‌های استاندار هرمزگان انجام شده‌است، تشکیل قرارگاه مردم است. 

دکتر غلامعباس مومنی افزود: گروه‌های جهادی که به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند خدمات درمانی مختلفی به مردم ارائه می‌کنند که یکی از این خدمات، خدمات درمانی به بانوان، ناباروری و غربالگری است. 

مومنی بیان کرد: یکی از طرح‌های درمانی اجرا شده توسط سازمان تامین‌اجتماعی در استان، طرح هرمزگان سالم است که کارمندان ادارات را مورد غربالگری قرار می‌دهد و تاکنون ادارات مختلفی در استان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ناباروری به دلیل هزینه‌های بالای این کار و عدم تمکن مالی برخی خانواده‌ها، بسیاری از آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

مومنی عنوان کرد: در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان در زمینه ناباروری، کارهایی انجام می‌شود اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نمی‌توانیم روند درمانی را کامل انجام دهیم. 

وی ادامه‌داد: مراکز خصوصی درمان ناباروری در استان با مراکز تامین‌اجتماعی قرارداد ندارند و این امر باعث افزایش هزینه‌های زوجین می‌شود. 

مومنی در پایان گفت: در زمینه ناباروری در قرارگاه مردم کارهای خوبی انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589085

مهمترین اخبار ایران و جهان: