نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 14:47

نخستین سامانه بارشی آذرماه در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به پیش‌بینی بارش باران در استان، گفت: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رانش زمین، ریزش سنگ در کوهستان‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امروز و فردا شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات وزش باد گرم نسبتاً شدید هستیم.

وی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح  نارنجی هواشناسی مازندران، افزود: با عبور سامانه سرد بارشی از بامداد سه‌شنبه هفتم تا بامداد چهارشنبه هشتم آذر ماه شاهد بارش‌های پاییزی در استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی این مدت بارندگی گاهی رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی ،کاهش دما ، احتمال تگرگ و بارش برف در مناطق کوهستانی بالای ۲۰۰۰ متر همراهی دارد.

رضوی با اعلام اینکه این سامانه بارشی کل استان به‌ویژه دامنه‌های استان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

وی بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش ابرناکی آسمان مازندران از اواخر سه‌شنبه شب در استان، گفت: روز چهارشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مازندران خواهیم بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585141

مهمترین اخبار ایران و جهان: