نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 14:54

جذب 132 بهورز در خانه‌های بهداشت چهارمحال و بختیاری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از پذیرش و جذب 132 بهورز با اولویت نیروهای بومی‌ در خانه‌های بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تامین نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت روستایی استان و بر اساس مصوبه هیات امنا، ۴۸ نفر به عنوان بهورز (زن و مرد) از میان واجدین شرایط و بومی روستاهای شهرکرد، بن، سامان، بروجن، لردگان، کیار، کوهرنگ، فارسان، خانمیرزا و اردل به کارگیری خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این افراد از طریق آزمون‌های عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش برای پذیرش و تربیت رشته شغلی بهورزی به صورت دانش‌آموز بهورز پذیرش می‌شوند.

وی افزود: پذیرفته شدگان پس از قبولی در دوره بهورزی، به صورت قرارداد کار معین صرفا جهت خدمت در خانه بهداشت روستا برابر قوانین مربوطه به کارگیری خواهند شد.

احمدی با اشاره به نقش بهورزان در‌ ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۵۷ بهورز در استان جذب و به کارگیری شد و ۲۷ نفر دیگر نیز مراحل جذب را انجام و در آستانه آموزش و به کارگیری هستند که با احتساب ۴۸ نفر آگهی فعلی، در مجموع برای جذب ۱۳۲ بهورز جدید در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541041

مهمترین اخبار ایران و جهان: