نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 09:19

ترانزیت کالا در مرز‌های کرمانشاه روند رو به رشد دارد

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۰۴ درصدی وزن کالاهای ترانزیتی با مقصد حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در هفت ماهه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ارزش کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرکات این استان در هفت ماهه سپری شده از سال‌جاری ۸۶۹ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۹۲ دلار به وزن ۲۰۷ هزار و ۷۷۳ تن بوده که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۱۰۴ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: از این میزان کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با ۶۹۰ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۴۹۲ دلار به وزن ۷۵ هزار و ۸۸۵ تن، با سهم ۷۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزن، بیشترین میزان از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۵۹ درصد عنوان کرد و افزود: میزان آن ۱۰۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۴۸۴ دلار به وزن ۱۲۲ هزارو ۵۸۰ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه ۶۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۱۶ دلار به وزن ۹ هزارو ۳۰۸ تن بوده که این مقدار کالای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه ،از لحاظ وزن ۴ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

عباس‌زاده عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را اتومبیل نو و مستعمل، روغن موتور، کشنده، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی، ژنراتور، کولر گازی، تایر، لوازم برقی آشپزخانه و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571141

مهمترین اخبار ایران و جهان: