نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 18:43

بعد از ۱۲ سال انتظار بالاخره مرکز فنی‌وحرفه‌ای بانوان گنبدکاووس افتتاح شد

مرکز فنی و حرفه‌ای بانوان گنبدکاووس واقع در شرق گلستان که ۱۲ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد، پس از مدت ها انتظار با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز عملیات ساخت تنها مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان شرق گلستان در گنبدکاووس شامل کارگاه‌های متنوع آموزشی و فضای اداری با زیربنای ۲ هزار و ۳۴۷ متر مربع از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

به گفته رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس، عملیات ساخت این مرکز با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و در انتظار تامین تجهیزات قرار دارد.

محمود نیازی اظهار کرد: برای تجهیز کارگاه‌های پیش بینی شده در این مرکز به منظور آموزش‌ در حرفه‌های مختلف و مهارت‌های نوین در رشته‌های پرکاربرد مانند آموزش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و برنامه‌ریزی و تعمیر تلفن همراه و رایانه نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی افزود: پیگیری برای تامین اعتبار خریداری تجهیزات در استان و کشور در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش که دولت را در سفر استانی به گلستان همراهی می‌کند برای افتتاح چند طرح از جمله افتتاح استخر دانش آموزی، مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران، بهره برداری از مدول اول فاضلاب گنبدکاووس با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار، آکادمی والیبال، افزایش ظرفیت پست ۲۰.۶۳ داشلی برون با ۴۰۰ میلیارد ریال، بهره برداری از جاده گنبدکاووس-آق‌قلا با ۴۰۰ میلیارد ریال، ۵.۱۰ کیلومتر خط انتقال ۲ مداره ۶۳ کیلوولت با ۵۵۰ میلیارد ریال، احیای مراتع با بوته‌کاری ۳۰ هکتار و مدیریت رواناب در ۴۲۷ هکتار و شرکت کاسپین کود گلستان با سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای ۲۴۰ نفر به گنبدکاووس سفر کرد.

آغاز عملیات اجرایی طرح ۶ میلیون قطعه‌ای مرغ تخم‌گذار با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی و اشتغال برای سه هزار و ۲۰۰ نفر، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس، ۷۲۸ واحد مسکن روستایی، ۲۱۰ واحد مسکن شهری، چهار زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال و ساخت ۱۴ خانه بهداشت روستایی از دیگر برنامه‌های دور دوم سفر استانی هیات دولت به گنبدکاووس است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611985

مهمترین اخبار ایران و جهان: