نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 19:06

سرما و تعطیلی یک هفته‌ای مدارس در نیشابور

فرماندار نیشابور گفت: در راستای صرفه‌جویی درمصرف گاز مدارس نیشابور در تمام مقاطع تحصیلی تا آخر هفته تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوطالب جوان فرماندار نیشابور عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران نیشابور که در سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز، مهدهای کودک و مدارس نیشابور در تمامی مقاطع تا آخر هفته تعطیل و فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: مدیران دانشگاه‌ها هم در صورت تغییر زمان امتحانات می‌توانند نسبت به تعطیلی دانشگاه‌ها اقدام کنند.

فرماندار نیشابور بیان کرد: تاکنون از طرف شرکت گاز نیشابور هیچ گونه قطعی گاز صورت نگرفته است اما به دلیل کاهش فشار گاز در شبکه سراسری و به تبع آن تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی از جمله نیشابور با افت فشار گاز در برخی از مناطق روبرو شدیم.

جوان با بیان این که مسئولان شرکت گاز نیشابور به دنبال رفع مشکل هستند، تصریح کرد: از همه شهروندان می‌خواهیم تا همکاری لازم را در زمینه کاهش مصرف گاز داشته باشند.

وی در خصوص مصوبات جلسه امروز تاکید کرد: به جز اصنافی که در تهیه اقلام ضروری فعالیت می‌کنند بقیه اصناف از ساعت ۱۷ امروز ۲۴ دی ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند. همچنین نانوایی‌های نیشابور از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۴ به طور یکسره باز و در نوبت شب کاملا تعطیل هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران نیشابور تشریح کرد: در مناطقی از شهر و یا روستاهایی که با مشکل افت فشار گاز روبرو شده‌اند مقرر شد در مرحله اول به هر خانوار ۱۰ لیتر نفت سفید از ۳ شعبه فروشندگی نفت واقع در منطقه امامزاده و خیابان شایسته و روستای کلاغان بخش مرکزی تحویل شود و همچنین کلیه صنایع غیر ضروری از ساعت ۱۷ امروز ۲۴ دی ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل و در صورت سرپیچی ، شرکت گاز موظف به قطع گاز واحد تولیدی است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 976985

مهمترین اخبار ایران و جهان: