نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 14:29

تدوین ۱۸ برنامه مصوب آماده اجرا در «رویداد اردبیل ۲۰۲۳»

اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تدوین ۱۸ برنامه ملی و بین‌المللی مصوب برای اجرا در طول رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: تاکنون ۱۸ برنامه ملی و بین‌المللی برای اجرا در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو مصوب شده‌اند و در ادامه برنامه‌های دیگری نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند.

وی افزود: معرفی اردبیل به عنوان مقصد گردشگری یکی از اهداف اصلی ما در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و موارد دیگری مثل توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری نیز از دیگر اهداف ما است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: از جمله برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در طول رویداد اردبیل ۲۰۲۳ می‌توان به میزبانی از نشست سفرای کشورهای عضو اکو، میزبانی از نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو و همچنین حضور ویژه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن ماه اشاره کرد.

محمدی ادیب ادامه داد: برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تنها بر عهده اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیست و سایر نهادها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد نیز در این راستا نقش مهمی دارند و کمیته بندی ستاد استانی رویداد در همین راستا با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به لزوم برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳، گفت: پیگیر تشکیل ستاد ملی این رویداد نیز هستیم تا برنامه‌های ملی و بین‌المللی خود را در این ستاد مطرح کرده و از ظرفیت آن برای برگزاری هرچه بهتر رویداد اردبیل ۲۰۲۳ استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978341

مهمترین اخبار ایران و جهان: