نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 12:54

اسکان مسافران در راه مانده توسط هلال احمر زنجان/ ثبت 10 تصادف در جاده‌ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شب گذشته همزمان با بارش برف و کولاک نیروهای امداد و نجات هلال احمر این استان 44 مسافر در راه مانده را در مساجد شهر قیدار، طارم و ماهنشان اسکان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته برای 157 نفر حادثه دیده  و گرفتار در برف و کولاک توسط 12 تیم عملیاتی در جاده‌های استان زنجان امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در این امدادرسانی‌ها 44 نفر از مسافران درراه مانده در مسجد زینبیه شهر قیدار، ماهنشان و طارم اسکان داده شدند و برای آنها 40 تخته پتو توزیع شد.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 12 تیم عملیاتی شامل 66 نجاتگر و نیروی عملیاتی برای در راه ماندگان در مسیرهای ارتباطی استان زنجان امدادرسانی کردند، تصریح کرد: در این عملیات‌ها 9 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی نجات و کمک‌دار به‌کارگیری شد.

10 تصادف در جاده‌ای در استان ثبت شد

موسوی از وقوع 10 مورد تصادف طی 24 ساعت گذشته در جاده‌های استان زنجان خبر داد و گفت: در این تصادفات 37 نفر حادثه دیده، 21 نفر از هموطنان مصدوم و 35 نفر دیگر نیز آسیب دیدند و این حوادث دو فوتی در صحنه نیز داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: 17 تیم عملیاتی شامل 90 نفر از نجاتگران و نیروهای عملیاتی به هموطنان در این حوادث فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه در حوادث جاده‌ای شبانه روز گذشته نیز 10 دستگاه خودروی نجات، هفت دستگاه آمبولانس ست نجات و هیدرولیک نیز سه دستگاه بکارگیری شد، افزود: ارائه خدمات امدادی طرح زمستانی هلال احمر این استان در 11 پایگاه و 6 پست امداد و نجات جاده‌ای استان انجام می‌شود.

موسوی افزود: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 932441

مهمترین اخبار ایران و جهان: