نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:02

نرخ باسوادی استان سمنان از میانگین کشوری ۹۷ درصد بالاتر است

سمنان- استاندار سمنان وضعیت سواد در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:نرخ باسوادی استان سمنان از میانگین کشوری۹۷درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا هاشمی ظهر دوشنبه در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی به میزبانی سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش، ضمن بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت سواد در استان سمنان مطلوب است، ابراز داشت: با توجه به هدف گذاری ریشه‌کنی بی‌سوادی اکنون سمنان باسوادترین استان کشور از لحاظ نرخ باسوادی نسبت به جمعیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار و تحقیقات به عمل آمده میانگین نرخ باسوادی در کشور ۹۷ درصد برآورد شده است، افزود: نرخ باسوادی استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.

هاشمی با بیان اینکه مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی به خصوص در نوجوان و دانش آموزان ترویج مکتب شهید سلیمانی است، تصریح کرد: این موضوع باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد چرا که به افزایش برکت در زندگی آینده فرزندان این سرزمین منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از هر فرصتی باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان استفاده کرد، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا می‌تواند به مثابه چراغ راهی پیش دانش آموزان باشد تا راه آنها را دنبال کنند و در آینده فرد تأثیر گذاری در زندگی و جامعه فردای ایران باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936185

مهمترین اخبار ایران و جهان: