نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 16:30

ماموریت گرایی دانشگاه ها برای حل مسائل مازندران

ساری- رئیس دانشگاه مازندران ماموریت گرایی دانشگاه ها را برای حل مسائل و مشکلات جامعه و صنعت و بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های استان لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت اله علی نژاد بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان مازندران با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: عوامل سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی در پژوهش دخیل هستند و بکارگیری آن می‌تواند راه توسعه را فراهم کند.

وی از پژوهش به عنوان سنگ بنای توسعه یاد کرد و گفت: دانشگاه‌های نسبت به مسائل پیرامون خود باید حساس و مسئله محور باشند و دانشگاه‌های نسل سوم در حوزه صنعت محور گام بردارند.

وی با اظهار اینکه قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان راه اندازی شده است، گفت: دانشگاه، پارک علم وفناوری، جامعه و صنعت و دستگاه‌های اجرایی در این قرارگاه گردهم آمدند تابه رفع مسائل فراروی استان بپردازند.

علی نژاد بر ضرورت توجه دستگاه و مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها به مسئله مأموریت‌های استانی توجه کرد و گفت: تبیین ظرفیت‌های دانشگاه و توانمندی‌های نیروی انسانی، تبیین مزیت‌های موجود در استان مسائل بسیار مهمی به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه مازندران یادآور شد: با توجه به وجود سه بندر و فریدونکنار توجه به حوزه حمل ونقل مهم است و روش‌های الگوی های ارتباطی بین دانشگاه و جامعه باید مدنظر قرار گیرد.

وی اعزام اعضای هیئت علمی به صنعت و جامعه، اعزام دانشجویان به دوره‌های کارآموزی، تعریف پایان نامه‌های تقاضای محور، برگزاری رویدادهای مشترک با دستگاه‌های اجرایی، اجرای دفاتر و کلینیک‌های مشترک با صنایع را از جمله ضرورت‌ها برشمرد.

وی بر ضرورت مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: راه حل برون رفت از مشکلات مأموریت گرایی و تاثیرگرایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918185

مهمترین اخبار ایران و جهان: