نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 17:45

فحاشی به خبرنگار فارس به‌خاطر پیگیری مطالبه مردم

تماس گرفت و خواستار حذف خبر شد؛ تاکید کردم صوت مصاحبه من با شما موجود است و دلیلی برای حذف خبر وجود ندارد اما ناگهان با صدای بلند فحاشی و تماس را قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، از شب گذشته و با شروع بارش اولین برف زمستانی در چهارمحال و بختیاری تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح حدود ۱۲ سانتی‌متر برف در شهرکرد مرکز استان بر زمین نشست.

فعالیت این سامانه بارشی از چند روز قبل اطلاع‌رسانی و بر آمادگی تمامی ارگان‌های مرتبط تاکید شده بود.

اما در ساعات ابتدایی صبح وقتی که مردم شهرکرد برای آغاز فعالیت روزانه خود از منزل خارج شدند با خیابان‌های برف‌روبی نشده و نبود تاکسی‌ در سطح شهر مواجه شدند.

ساعت به ۸ نرسیده بود که از نقاط مختلف شهر تصاویر متعددی از نامناسب بودن معابر توسط مخاطبان به این رسانه ارسال شد و برای پیگیری این موضوع و مطالبه به‌حق مردم مرکز استان از شهرداری اقدام کردم.

اولین تماس با رئیس مدیریت حمل ‌و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بی‌پاسخ ماند و دقایقی بعد روابط عمومی سازمان تماس گرفت.

خلیل همتیان با بیان اینکه رئیس در حال بازدید از گردنه باباولی منظریه است، در پاسخ به سوالم در خصوص چرایی عدم تردد تاکسی‌ها در سطح شهر گفت: خیابان‌ها هنوز برف‌روبی نشده‌ است لذا تاکسی‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در شهر حاضر نمی‌شوند. (اینجا بخوانید)

مشغول تنظیم خبر فوق بودم که ابراهیم اکبری، بازرس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد تماس گرفت و توضیحاتی را پیرامون علل عدم فعالیت تاکسی‌های شهری ارائه داد و خبر با تیتر «تردد نکردن تاکسی‌های شهرکرد به دلیل عدم‌ برف‌روبی خیابان‌ها» منتشر شد.

دقایقی از انتشار خبر نگذشته بود که تلفن همراهم شروع به زنگ خوردن کرد، اولین تماس از روابط عمومی مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بود. « یا این متن رو پاک میکنی یا ازت شکایت می‌کنم» باورم نمی‌شد این لحن صحبت با یک خبرنگار باشد، سعی کردم آرام باشم و با توضیحاتم متقاعدش کنم که صرفا پاسخ‌های خودش را بدون دخل و تصرفی منتشره کرده‌ام اما تلفن را قطع کرد.

بلافاصله بازرس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد تماس گرفت و گفت که به دلیل این مصاحبه از طرف مسئولان شهرداری مؤاخذه شده و خواستار حذف خبر شد. در مورد روند کاری‌مان برایش توضیح دادم و تاکید کردم صوت مصاحبه من با شما موجود است و توضیحات شما عینا در متن خبر آمده و دلیلی برای حذف خبر وجود ندارد اما ناگهان در کمال ناباوری با صدای بلند فحاشی و تماس را قطع کرد.

لازم به ذکر است، خبرگزاری فارس صوت کامل تمام این مکالمات را در اختیار دارد.

این اولین آزمون برای شهرداری پس از انتصاب شهردار جدید شهر بود، فرصتی که می‌توانست مردم را به تحول در مدیریت شهری شهرکرد امیدوار کند به بدترین شکل ممکن از دست رفت.

هشدار هواشناسی، تشکیل ستاد بحران و تاکید استاندار بر کار جهادی کافی بود تا شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه برای عبور موفق از این آزمون به اندازه کافی آماده باشند.

شاید شهردار غیربومی شهرکرد که از دل کویر آمده نمی‌داند برای مدیریت روزهای برفی چه باید کرد.

زینب رحیمی

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 931041

مهمترین اخبار ایران و جهان: