نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:06

هنیه: پایان اشغال غزه زمینه‌ساز پایان اشغال کل اراضی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز سه شنبه در هجدهمین سالگرد بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از غزه، این رخداد را مقدمه آزادسازی کل فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز سه شنبه در هجدهمین سالگرد بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، تاکید کرد: مجبور نمودن صهیونیست‌ها به عقب‌نشینی از غزه برای ما یک مساله قطعی بود.

وی افزود: در معادله جدیدی که مقاومت با رژیم صهیونیستی تحت عنوان دوران پیروزی فلسطین ایجاد کرد، مرحله آزادسازی کامل فلسطین از همان سال پایان اشغال غزه، آغاز شده است.

وی در ادامه پایان اشغال غزه را عامل آغاز دوران جدیدی برای ملت فلسطین دانست و گفت: در آن زمان رژیم صهیونیستی قریب به ۴۰ درصد از مساحت غزه را تحت اشغال خود داشت.

هنیه تاکید کرد: عقب نشینی رژیم صهیونیستی از غزه با توجه به تشدید مقاومت و بهره‌مندی آن از شیوه‌های جدید عملیاتی از جمله استفاده خمپاره و موشک های قسام در کنار سلاح تونل‌ها امری قطعی و حتمی بود، در واقع مقاومت با این موفقیت قدرت خود در تحمیل معادلات نظامی بر دشمن صهیونیستی را به اثبات رساند.

گفتنی است مقاومت فلسطین امروز در هجدهمین سالگرد بیرون راندن اشغالگران از غزه، چهارمین دور از مانورهای سالانه الرکن الشدید (تکیه گاه مستحکم) را برگزار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496341

مهمترین اخبار ایران و جهان: