نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:11

۲۷ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران اردبیل پرداخت شده است

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۱۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوبخت عصر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت خرید و ذخیره‌سازی گندم در اردبیل اظهار کرد: تا آخر شهریورماه با قول مساعد مسئولان قرار است مابقی مطالبات گندمکاران واریز و تسویه حساب با کشاورزان طرف قرارداد انجام شود.

وی تصریح کرد: فرآیند خرید گندم در استان اردبیل از ۱۶ خردادماه شروع شده و روزهای پایانی خرید را در مرکز و جنوب استان اردبیل انجام می‌دهیم و در ۱۰ روز آینده این فرآیند به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۶۸ هزار و ۵۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح استان اردبیل خریداری شده که رقم پرداختی به زارعین بیش از ۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نوبخت از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ مصوب گندم به حساب کشاورزان خبر داد و افزود: زارعینی که تا پنج تیرماه اطلاعات فروش گندم خود را به مراکز غله ثبت کرده‌اند، مابه‌التفاوت قیمت ۱۰۵ هزار تومان قبلی را دریافت خواهند کرد تا به نرخ مصوب فعلی گندم خریداری آنها محاسبه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گندمکارانی که از پنج تیرماه به بعد محصولات خود را به انبارها و سیلوهای غله تحویل دادند، به نرخ مصوب جدید مطالبات خود را دریافت خواهند کرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اضافه کرد: ما شرایط خوبی را در تولید گندم در استان شاهد بودیم به طوری که با وجود شرایط خشکسالی شدید و وقوع سیلاب تولیدات استان به نسبت سال‌های گذشته با یک رشد مناسبی همراه بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495185

مهمترین اخبار ایران و جهان: