نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 02:24

خانه‌های خوزستانی‌ها برای خدمت به زوار به مواکب تبدیل شده است

چذابه- فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه گفت: خانه‌های خوزستان به مواکب تبدیل شده و در حال خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) هستند.

محمد خانچی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پایانه مرزی چذابه امسال تجربه متفاوتی در خصوص تردد همزمان اتباع خارجی و ایرانی داشته و از ابتدای ماه صفر شاهد تردد روان و آرام عاشقان اهل بیت (ع) از پایانه مرزی چذابه بوده‌ایم.

وی افزود: مردم خوزستان به خصوص در محور چذابه، طریق الحسین و دشت آزادگان با تبدیل کردن خانه‌های خود به موکب، کریمانه در حال خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه گفت: همچنین همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از جمله هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و به صورت عام همه رده‌های دستگاه‌های امنیتی و قضائی در راستای برقراری نظم و شرایط آرام برای رقم زدن سفر خوب زائرین نقش داشته‌اند.

خانچی با بیان اینکه اربعین یک مراسم مردمی است، تصریح کرد: این مراسم باید مردمی باشد اما برخی دستگاه‌ها باید در این زمینه حمایت‌های خود را داشته باشند.

وی عنوان کرد: اکنون موج ورود و خروج به گونه‌ای است که بازگشت بیشتر از خروج است، به همین منظور تمهیدات لازم برای تردد زائرین به سراسر خوزستان و کشور فراهم شده است، ماشین به اندازه مورد نیاز به‌خصوص برای استان‌هایی که بیشترین زائر را دارند، تدارک دیده شده است که از جنب پایانه مسافرین را سوار و به مقصد منتقل می‌کند.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه بیان کرد: مجموعه اورژانس در پایانه چذابه مستقر هستند تا اگر به ارائه خدمات درمانی نیاز بود، بلافاصله خدمات را انجام دهند.

خانچی ادامه داد: موکب‌ها همچنان در حال خدمات رسانی به زائرین هستند، به‌خصوص برای زائرانی که در حال بازگشت هستند و یا با ماشین شخصی سفر کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد اتباع از پایانه مرزی چذابه گفت: امسال در سطح ملی و با دستور رئیس جمهور، پیگیری‌های وزیر کشور و همچنین اقدامات قابل تحسین ستاد اربعین خوزستان به ریاست استاندار، تمهیداتی خوبی برای تردد اتباع خارجی دیده شد؛ تا این لحظه اتباع افغانستانی و پاکستانی از پایانه چذابه بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و فقط شاید وقفه‌های کوتاهی در حین تردد وجود داشته اما در کل مشکل خاصی وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه با بیان اینکه تاکنون چندین هزار نفر از عاشقان اهل بیت (ع) از این مرز تردد داشته‌اند، اظهار کرد: اتباع افغانستانی به خصوص آنهایی که سفر اولی هستند، با وجود گرمای طاقت‌فرسای خوزستان، برای انجام تشریفات اداری خود مدتی را در گرما سپری کرده‌اند اما با این حال مشاهده می‌کنیم که با اشک شوق راهی می‌شوند از این بابت که باورشان نمی‌شود راهی کربلا شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485641

مهمترین اخبار ایران و جهان: