نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 13:23

برآورد ۸هزار میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های نیمه تمام کاشان

کاشان - شهردار کاشان گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهر کاشان برآورد می شود که حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

کیومرث محمدپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از رویکردها طی این دوره در مواجهه با موضوعات و مسائل هم افزایی، انسجام و تعامل اثربخش در کنار کار شبانه روزی و عزم جهادی خواهد بود، اظهار داشت: به نظرم تلفیق و پیوند این دو وجه مدیریتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد شهر و منطقه، عدم برگزاری کمیسیون ماده پنج ظرف یک سال گذشته را یادآور شد و ابراز داشت: این موضوع عامل ایجاد چالش‌ها در حوزه مدیریت شهری و موجب بروز نارضایتی‌ها در میان شهروندان کاشانی بوده است.

شهردار کاشان وضعیت تنظیف شهر کاشان را نگران کننده خواند و بر به کار گیری عزم جدی برای تغییر شرایط موجود تأکید کرد و افزود: در حوزه مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل نیز مباحث مختلفی وجود دارد که در قالب نشست با مقامات استانی و منطقه پیگیری می‌شود.

وی اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر کاشان را حدود هشت هزار میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: با فرض تورم ثابت موجود ۱۵ تا ۲۰ سال زمان برای تکمیل این پروژه‌ها زمان نیاز است؛ علاوه بر آن موضوع تعهدات و بدهی‌های شهرداری مسئله جدی است.

محمدپور قدمت برخی از پروژه‌های نیمه تمام را ۲۵ سال ذکر و عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند ساختمان شهرداری، بلوار فرش، پل شهید اردهال، بلوار امام خامنه‌ای و غیره در دستور کار مدیریت شهری طی دوره جدید قرار دارد که نیازمند تعامل و حمایت جدی نهادهای شهرستان و استان است.

وی مشارکت مردم در ساحت‌های مختلف اعم از مدیریت شهری، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و غیره را همواره نتیجه بخش قلمداد و عنوان کرد: باید با استفاده از تجریبات کلانشهرهایی مانند تهران به عنوان نمونه در پروژه‌های کوچک مقیاس، از این ظرفیت برای تحقق رویکرد محله محوری و به کارگیری ظرفیت معتمدین محلی بهره بگیریم.

شهردار کاشان توسعه فضای سبز شهری را با توجه به محدودیت منابع آبی یک دغدغه دانست و بر به‌کارگیری روش‌های پربازده با کمترین مصرف در این حوزه تأکید کرد.

وی وضعیت نامناسب معابر شهری را یکی دیگر از مشکلات شهروندان عنوان کرد و با اشاره به دسته بندی معابر در سه درجه گفت: تنها ۱۰ هزار تن قیر برای رفع مشکل معابر گروه سوم و دارای وضعیت بحرانی از نظر کیفیت آسفالت نیاز است و این وضعیت در شأن شهری نیست که در ایام گردشگرپذیر، دو برابر جمعیت خود میهمان داخلی و خارجی دارد.


محمدپور موضوع پایش تصویری را یکی به عنوان مسئله‌ای با اهمیت فراتر از مدیریت شهری و ترافیک ذکر و تأکید کرد: وضعیت موجود شایسته کاشان نیست و با توجه به هزینه بالای آن نیازمند حمایت‌های استانی و کشوری هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463785

مهمترین اخبار ایران و جهان: