نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 20:05

صیانت از اوامل مردم رسالت دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان است

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: صیانت از مال و اموال مردم وظیفه جمیع دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمد جعفر عبدالهی با اشاره به راهکارهای علمی و قضائی در خصوص کاهش طلاق بیان کرد: با تشکیل کارگروه پیشگیری از طلاق مشتمل بر نهادهای اجرایی و قضائی مرتبط، چالش‌ها شناسایی و راهکارهای مناسب اجرا و در مراجع قضائی نیز جمیع دعاوی خانواده قبل از ثبت، به مشاوران خانواده کار آزموده، دلسوز به حفظ بنیان خانواده ارجاع و پس از طی دوره مشاوره، سپس دادخواست منضم به نظریه مشاور به مراجع قضائی صالح ارجاع شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی استان با افزایش تعداد مشاوران خانواده دارای مجوز قانونی، رویکرد را به سمت افزایش صلح و سازش سوق دهد و دستگاه قضائی در مجتمع شوراهای حل اختلاف تمام ظرفیت‌های قانونی را برای اصلاح ذات البین پیگیری می‌کند، باید به سمت تثبیت نظام سازش حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به راهکارهای عملیاتی در خصوص کاهش سرقت اظهار کرد: خوشبختانه روند کاهشی وقوع جرایم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از حفظ و استمرار برخورد قانونی با این جرایم است، این مهم با تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع سرقت متشکل از نهادهای اجرایی، انتظامی و قضائی به منظور احصاء چالش‌ها و تقویت نقاط قوت از یک سو و در مرحله بعدی یک محله به عنوان نمونه برای استقرار نگهبان محله با مشارکت اهالی انتخاب و سپس در سراسر استان اجرا و عملیاتی شود.

عبدالهی با بیان اینکه صیانت از اوامل مردم رسالت دستگاه‌های اجرایی سمنان است بیان کرد: با ابلاغ قانون جرایم و تخلفات انتخاباتی، ستاد پیشگیری از وقوع جرم، وصف قانونی گرفته و برای دستگاه قضائی حفظ و افزایش شور و هیجان انتخابات بر مدار قانون مهم است.

وی افزود: انتخابات پرشور و نشاط و با مشارکت حداکثری مایه اقتدار نظام است همچنین دستگاه قضائی ورود مناسبی به جرایم انتخاباتی خواهد داشت و امید است شاهد همراهی تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری یک انتخابات، سالم، امن و پرشور باشیم.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز عنوان کرد: توجه ویژه به بخش اشتغال و به خصوص ایجاد شغل در سطح روستاها، موجب ثروت آفرینی و کاهش حاشیه نشینی و سایر آسیب‌ها خواهد بود لذا از همراهی دستگاه قضائی استان در سامان بخشی و جمع آوری معتادان متجاهر قدردانی می‌شود و تلاش خواهد شد در تمام مناطق استان نسبت به انجام این مهم اقدام شود.‌

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سازی صحیح و بهره مندی از ظرفیت فرهنگی و جایگاه اعتباری بزرگان و معتمدین است. اگر در بحث جهاد تبیین با موضوع سبک زندگی ایرانی _ اسلامی بیشتر تلاش نمائیم، شاهد کاهش طلاق در سطح جامعه خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه شهرداران باید نسبت به استقرار دوربین و ایجاد پایش تصویری در سطح شهرهای استان اقدام و در این راستا می‌توانند از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنند، تاکید کرد: با پیشنهاد ارائه شده فرمانداری سمنان با همکاری اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری و سایر مراکز ذی صلاح، نسبت به انتخاب یک محله به منظور اجرای آزمایشی طرح نگهبان محله، اقدام و نتایج حاصل را پیگیری کنند.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466741

مهمترین اخبار ایران و جهان: