نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:39

جوانان شهرستان جم از فرصت اشتغال در پارس جنوبی بهره‌مند شوند

بوشهر- امام جمعه جم گفت: جوانان شهرستان جم از فرصت اشتغال در پارس جنوبی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با اشاره به شاخص‌های هفتگانه حکومت نبوی اظهار داشت: ایمان و معنویت، قسط و عدل، علم و معرفت، صفا و اخوت، صلاح اخلاقی و رفتاری، اقتدار و عزت و کار و حرکت از این شاخص‌ها است.

وی با بیان اینکه اربعین همایش بزرگ اقتدار و عزت شیعه است ادامه داد: اربعین تمدن ساز و زمینه ظهور را فراهم می‌کند. اربعین امسال با شکوه و بسیار باعظمت تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

امام جمعه جم با تقدیر از از مواکب شهرستان جم در مسیر نجف و کربلا و مرز شلمچه اضافه کرد: مواکب شهرستان جم و مردم ولایت مدار شهرستان با پشتیبانی و همراهی خود
خدماتی در خور و شایسته زائران اربعین حسینی تقدیم کردند و در پیاده‌روی اربعین خوش درخشیدند.

وی افزود: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان جم با شکوه خاصی در شهر بهارستان و روستای آبگرمک برگزار شد که از همه متولیان برگزارکنندگان هیئت‌ها مسئولین شهرستان و شهر بهارستان و همه کسانی که کمک کردند و مردم عزیز جوانان اهل بیتی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم

محمدی اضافه کرد: پیاده‌روی باشکوه ولایت در سالروز شهادت امام رضا با قوت و قدرت و با شکوه خاصی انشاالله با همت مردم و مسئولین و هیئت‌های مذهبی، شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات در شهر جم برگزار می‌شود و از همه مسئولان می‌خواهم که تمام قد از این مجموعه پشتیبانی و خیرین و مردم عزیز مثل همیشه همکاری کنند.

وی با گرامیداشت سالروز قیام ۱۷ شهریور و خاطره امام و شهدا و شهدای جمعه خونین تاکید کرد: قیام ۱۷ شهریور دستاوردهای بسیار زیادی داشته که خون‌های عزیزان و مردمی که در ۱۷ شهریور به شهادت رسیدند به ثمر نشست و بعد از پیام ۱۸ شهریور امام، عده زیادی از ارتشیان نیز به مردم پیوستند و بارقه امیدی در دل همه مردم به وجود آمد.

هنر انقلابی با بلوغ خود فاصله دارد

امام جمعه جم ضمن گرامیداشت سالروز وفات مرحوم آیت الله طالقانی و سالروز شهادت شهید مدنی گفت: سینمای انقلابی، سینمای متعهد است که می‌توان در قالب هنر آموزه‌های بسیار خوبی برای تربیت جامعه از او ساطع و انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی هنوز با بلوغ استحقاقی خود فاصله دارد اضافه کرد: سینما می‌تواند نقش هدایتگری خوبی در ترویج فرهنگ صحیح و تربیت اسلامی و ایرانی داشته باشد.

تلاش غرب برای اسلام هراسی

محمدی با اشاره به اینکه اسلام هراسی همچنان سیاست منحوس و کثیف مستکبرین عالم است خاطرنشان کرد: اسلام هراسی نماد دورویی حقوق بشر غربی است. فرانسه پوش اسلامی را در مدارس ممنوع کرد و این یک نمادی از اسلام هراسی و توجه نکردن به آرا و عقاید مسلمانان است.

وی با اشاره به سوزاندن کتاب مقدس قرآن افزود: پرونده سازی علیه مسلمان و تبلیغات گسترده منفی علیه اسلام از شیوه‌های اسلام هراسی است که در غرب کماکان وجود دارد و جلو می‌رود.

امام جمعه جم با اشاره به اشتغال در مجتمع تولید گاز پارس جنوبی تصریح کرد: چند هفته گذشته مطلبی در خطبه‌ها بیان کردیم راجع به اصلاح امتیاز شهرستان در دفترچه پذیرش که الحمدالله اصلاح شد.

وی بیان کرد: به جوانان و افراد جویای کار توصیه می‌کنم از این فرصت استثنایی استفاده کنند و حضور پیدا کنند و انشاالله جذب شوند.

محمدی ادامه داد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که الان در شورای نگهبان است، برای برقراری نظام عادلانه و هماهنگ حقوق دستمزد برای تثبیت کار نیروها بهتر است که نیروها کارگران کارمندانی که مستقیماً قرارداد ندارند مستقیماً با دولت قرارداد معین داشتند، جذب شوند و ثبات شغلی پیدا کنند و حقوق عادلانه دریافت کنند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم شورای نگهبان این مساله مهم را که مصوبه مجلس است تأیید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489985

مهمترین اخبار ایران و جهان: