نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 15:31

صدور بیش از ۱۰۰۰ مجوز کارگاه صنایع دستی در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور بیش از هزار مجوز کارگاه صنایع دستی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور رونق و ترویج صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۷۱ مجوز کارگاه صنایع دستی در لرستان صادر شده است.

وی گفت: از این تعداد مجوز صادر شده ۷۷۹ مجوز مربوط به پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی جدید و ۲۹۲ فقره مربوط به تمدید مجوز سال‌های گذشته هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه مجوزهای صنایع دستی برای تولیدکنندگان خانگی و کارگاهی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی صادر می‌شود، افزود: صدور مجوز پس ثبت اطلاعات هویتی و کارگاهی و بازدید کارشناسان صنایع‌دستی از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و سامانه سما انجام می‌گیرد.

حسن‌پور، اضافه کرد: این سامانه به منظور ارائه خدمات مطلوب به هنرمندان، ثبت اطلاعات کامل متقاضیان و تکریم آنها راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: مجوزهای صنایع‌دستی با هدف اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت صنعتگران در رشته‌های مختلف، تحت نظر معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان صادر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192185

مهمترین اخبار ایران و جهان: