نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 18:09

پوشش ۷۱ درصدی دوره های نهضت سوادآموزی در ملایر

همدان- مدیر آموزش و پرورش ملایر از پوشش ۷۱ درصدی حجم ابلاغی دوره‌های نهضت سواد آموزی برای سال تحصیلی جاری از طرف سازمان نهضت سوادآموزی به شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عابدینی نیا شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه والدین هر چه سریع‌تر برای نوبت گیری طرح سنجش نوآموزان اقدام کنند؛ گفت: از ۴۲۰۰ دانش آموز مستعد سنجش در شهرستان، تابه حال ۹۳۷ دانش آموز به این مراکز مراجعه و ۱۸۴ نوآموز نیز در فروردین ماه ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان، اظهار کرد: این طرح قبلاً فقط در فصل تابستان اجرا می‌شد اما با ابتکار وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر در طول سال انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر افزود: والدینی که فرزندشان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۵ و نیمه اول سال ۱۳۹۶ هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در نزدیک ترین مرکز به محل سکونت خود اقدام کنند و پس از تکمیل اطلاعات و مراحل ثبت نام در تاریخ اعلام شده به مرکز مربوطه مراجعه و سنجش را انجام دهند.

عابدینی نیا به فعالیت دو مرکز سنجش نوآموزان شهرستان اشاره و مطرح کرد: سنجش نوآموزان از ۱۰ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسمی به صورت شهرستانی برای تجلیل از مقام معلم در هفته بزرگداشت مقام معلم، خواستار کمک و همراهی ادارات مختلف برای سرکشی از مدارس و تکریم معلمان شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه از پوشش ۷۱ درصدی حجم ابلاغی دوره‌های نهضت سواد آموزی برای سال تحصیلی جاری از طرف سازمان نهضت سوادآموزی به شهرستان خبر داد و خواستار همراهی ادارات مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی برای شناسایی افراد بی سواد و ترویج شرکت در کلاس‌های سوادآموزی شد.

در ادامه این جلسه، حسین فارسی؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری با بیان اینکه نیاز است با استفاده از ظرفیت ادارات برای سرکشی از مدارس و بزرگداشت مقام معلم برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا شأن و جایگاه معلم بیشتر حفظ شود؛ گفت: طرح رتبه بندی معلمان طرح خوبی که دولت برای اجرای آن اراده کرد اما به خوبی اجرا نشد و نارضایتی‌هایی به همراه داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153685

مهمترین اخبار ایران و جهان: