نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 13:44

نقش مردم در تحقق شعار سال چیست؟

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مردم با اجتناب از دامن زدن به التهابات کاذب و غیرواقعی در زمینه‌ خریدهایی چون ارز، طلا، مسکن و خودرو در تحقق شعار سال مشارکت کنند.

محمد الله‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال بیان کرد: یکی از دلایل بی ثباتی در بازار دامن زدن به شایعاتی است که گاها از سوی سودجویان و فرصت طلبان برای فروش کالاهای بنجل و یا کسب سود از ناآگاهی مردم صورت می‌گیرد و نقش اصلی آن را غفلت مردم ایفا می‌‌کند.

وی با بیان اینکه مردم با اجتناب از دامن زدن به التهابات کاذب و غیرواقعی در زمینه‌ خریدهایی چون ارز، طلا، مسکن و خودرو در تحقق شعار سال مشارکت کنند، افزود: امروز تجمل گرایی در کشور بیداد می‌کند و در حوزه‌هایی چون مصرف انرژی مصرف گرایی هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند که پرهیز از اسراف و تبذیر و خودداری از تجمل‌گرایی و مصرف بیهوده به خصوص در مصرف انرژی و کالاهای ضروری می‌تواند در رونق اقتصاد کشور و مهار تورم نقش آفرینی کند.

الله‌وردی خرید و استفاده از کالاهای ایرانی در راستای کمک به رشد تولید و کارآفرینی و اشتغالزایی را از دیگر راهکارهای تحقق شعار سال دانسته و می‌گوید: پرهیز از کم‌کاری و کم فروشی در تمام بخش‌ها و در همه سطوح و سالم سازی فعالیت‌های اقتصادی نیز نقش بسزایی در تحقق این مهم دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133285

مهمترین اخبار ایران و جهان: