نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 20:21

«سد عنبران» تا فصل تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

نمین- بعد از گذشت ۱۸ سال از آغاز عملیات احداث سد عنبران، این سد با آبگیری تا تابستان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه در جریان بازدید از روند احداث سد عنبران اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی جهاد نصر در سه شیفت کاری امیدواریم این سد بعد از گذشت ۱۸ سال تا تابستان امسال آماده بهره‌برداری شود.

علی نیکزاد تصریح کرد: در سال‌های گذشته پیشرفت اجرایی این پروژه ۴۰ درصد بود که در ۱.۵ سال اخیر تلاش کردیم تا با هماهنگی وزارت نیرو پیشرفت این پروژه را به بیش از ۹۵ درصد برسانیم که با تأمین ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در کنار تکمیل ابنیه سد، مراحل آبگیری آن را نیز شاهد خواهیم بود.

وی ظرفیت این سد را بیش از یک میلیون متر مکعب ذخیره آب برای تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: در کنار تأمین آب شرب، احداث این سد کشاورزان پایین دست را نیز با کشت متنوع محصولات امیدوار به تولید بیشتر خواهد کرد که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر بخش‌های مختلف بهره‌برداری از این سد در بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با دستور وزیر نیرو قرار شده عملیات پیش آبگیری سد در روزهای آینده انجام شود در کنار آن انتظار می‌رود در سال‌جاری و تا شروع فصل تابستان بهره‌برداری از آب سد را برای تأمین آب شرب شهرها و روستاهای همجوار شاهد باشیم.

نیکزاد اهمیت این سد را در منطقه یادآور شد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که در سال‌های اخیر داشتیم، قرار شده سد عنبران و تأسیسات آن آماده بهره‌برداری شود تا تحول ارزشمند اقتصادی را در منطقه شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با بهره‌برداری از سد عنبران که به توسعه همه‌جانبه منطقه کمک خواهد کرد، تلاش جدی بر آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان نمین است که در این زمینه نیز تأمین منابع از ردیف‌های ملی در سال‌جاری انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111341

مهمترین اخبار ایران و جهان: