نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:17

راهپیمایی روز قدس موجب حفظ مشعل نورانی جبهه مقاومت شده است

امام‌جمعه نطنز گفت: ابتکار روز قدس هنر و تدبیر و فکر عظیم امام خمینی (ره) بود که مسأله قدس را مسأله اسلامی و انسانی قلمداد کرد و امروز می‌بینیم مسأله فلسطین برای همه ملت‌های جهان حتی غیرمسلمان‌ها حساس شده و تکرار این راهپیمایی باعث شده مشعل نورانی مقاومت حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: امروز ملت ایران و همچنین ملت‌های آزاده جهان به ندای رهبر پاسخ داده و با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس برگ زرین دیگری را بر افتخارات نظام ثبت کردند.

وی افزود: ابتکار روز قدس هنر و تدبیر و فکر عظیم امام خمینی (ره) بود که مسأله قدس را مسأله اسلامی و انسانی قلمداد کرد و امروز می‌بینیم مسأله فلسطین برای همه ملت‌های جهان حتی غیرمسلمان‌ها حساس شده و تکرار این راهپیمایی باعث شده شعله مقاومت و مشعل نورانی مقاومت حفظ شود.

 یعقوبی گفت: اگر روز قدس نبود الآن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتخاب‌شده بود و آن‌ها قصد داشتند مسجد القصی را تخریب کنند، اما گروه‌های مقاومت حول محور قدس علیه رژیم صهیونیستی متحد شده و با آن‌ به مبارزه می‌پردازند، امروز برکات روز قدس نتیجه داده و رژیم صهیونیستی دچار وحشت عجیبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه مردم امروز از مسؤولان دولت، مجلس و قوه قضاییه موضوع عفاف و حجاب است، دشمن برای عفاف و حجاب زنان ما نقشه کشیده و می‌خواهد نظام خانواده را تحت‌الشعاع قرار دهد، توقع مردم از مسؤولان اجرای قانون در موضوع حجاب است و اگر به قانون توجه نشود به‌نظام توهین شده است، امروز ما از مردم می‌خواهیم با دشمن همسو نشوند و حجاب و عفاف در همه‌جا رعایت شود.

روز قدس نماد بیداری ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی و صهیونیست است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه بادرود نیز اظهار کرد: ابتکار بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌روز جهانی قدس دشمنان اسلام و قدس شریف را حقیقتاً غافلگیر کرد، حضرت امام با این اقدام استراتژیک، به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که ازاین‌پس نه قدس و نه مردم فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در سرتاسر جهان تنها نیست.

وی با تاکید براینکه روز قدس تبدیل به نمادی برای بیداری همه ملت‌های آزاده و به‌ویژه مسلمانان جهان شد، افزود:  اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) و به‌عنوان تأکید مقام معظم رهبری بر بزرگداشت این روز دستاوردهای بی‌شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه‌داشتن آرمان قدس داشته است که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان اشاره کرد.

قاسمی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم ابتکار امام خمینی(ره) در اعلام روز قدس، نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین‌المللی و ایجاد روحیه اعتمادبه‌نفس در میان مردم و جوانان فلسطینی به‌مثابه دمیدن روح در کالبد بی‌رمق انتفاضه و ایجاد فصلی جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود، اما شاید بتوان گفت که مهم‌ترین دستاورد و هدف اصلی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از اعلام روز جهانی قدس، ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی باشد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148141

مهمترین اخبار ایران و جهان: