نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 19:54

مشارکت ۵ هزار خوزستانی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اهواز- مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان از مشارکت پنج هزار خوزستانی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا این لحظه خبر داد.

عباس حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومان (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی در حال برگزاری است.

وی افزود: گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومان (ع) به ویژه امام رضا (ع) و شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق انتشار گسترده آن و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب‏محور ناظر به فرهنگ معصومان (ع) در فضای فرهنگی جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان، سیره زندگی امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) را عناوین موضوعی جشنواره خواند و بیان کرد: در چهار سال گذشته، هر سال منابع مرتبط با سیره یکی از معصومان (ع) با عنوان بخش ویژه به کتاب‌های جشنواره افزوده می‌شود که در این دوره این بخش به کتاب‌های مرتبط با امام حسن عسکری (ع) اختصاص یافته است.

حسین زاده با بیان اینکه بخش‌های مختلفی برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پویش‌های کتابخوانی شامل (قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب)، چهارگزینه‌ای، هنرهای تجسمی، نقاشی، طراحی، کلاژ، خطاطی، خوشنویسی، دست سازه‌ها شامل (کاغذ برش خورده، کتاب سازی، روزنامه دیواری (گروهی))، داستان و شعر شامل (نوشتن داستانک و سرودن شعر)، هنرهای دیجیتال شامل (تولید قالب‌های دیجیتال، پادکست، کلیپ، استاپ موشن، پویانمایی، موشن گرافیک، نقاشی دیجیتال و… به صورت گروهی) بخش‌های جشنواره هستند.

وی ادامه داد: دوازدهمین دوره برای همه گروه‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است؛ همچنین زندانی‌ها می‌توانند مشارکت داشته باشند که برای آنها به صورت مکتوب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: جشنواره از ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا یکم تیرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت که علاقمندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آدرس razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون پنج هزار خوزستانی در جشنواره مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: مشارکت مردم استان سبب شده در بین ۳۱ استان کشور رتبه هفتم مشارکت را به خود اختصاص دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186741

مهمترین اخبار ایران و جهان: