نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:53

توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی در دستور کار انگلیس و قرقیزستان

سفیر قرقیزستان در انگلیس با رئیس کمیته روابط خارجی (FAC) پارلمان این کشور در لندن دیدار و در مورد توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «اولان ژوسوپوف» سفیر قرقیزستان در انگلیس با «آلیسیا کرنز» رئیس کمیته روابط خارجی (FAC) پارلمان انگلستان و همچنین «کریستوفر جان برایانت» و «نیل آلن جان کویل» اعضای کمیته در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نمایندگان پارلمان انگلستان به برنامه توسعه سیاسی جاری قرقیزستان و روابط آن با کشورهای آسیای مرکزی توجه کردند.

در همین راستا، به منظور توسعه بیشتر همکاری‌های بین پارلمانی، بر اساس توافقات قبلی، هیئتی از کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان قرار است در ماه می 2023 از قرقیزستان بازدید کند.

کرنز گفت که بازدید آنها با هدف مطالعه گسترده‌تر در مورد امکان تشدید تماس‌ها، تقویت روابط دوجانبه و ارائه توصیه‌هایی نه تنها برای بلند مدت، بلکه برای آینده نزدیک انجام می‌شود.

ژوسوپوف با مروری بر توسعه اجتماعی-اقتصادی قرقیزستان و وضعیت کنونی روابط بین دو کشور را مطرح و اولویت‌های کشورش را تشریح کرد که اصلی‌ترین آنها توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی است.

طرفین همچنین در مورد مسائل اعزام شهروندان قرقیزستان برای کشاورزی فصلی در بریتانیا، دستورکار بین‌المللی از جمله تغییرات آب و هوا و توسعه سبز بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186285

مهمترین اخبار ایران و جهان: