نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 15:22

افزایش ۹.۵ درصدی سفرهای نوروزی در البرز

کرج- قائم مقام ستاد نوروزی استان البرز از افزایش ۹.۵ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد افضلی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی الموت واقع در آزاد راه کرج -قزوین که با حضور وزیر راه و شهرسازی، امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح سفرهای نوروزی و در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا یکم فروردین سال جاری بیش از ۳۵ هزار مسافر در محورهای مواصلاتی استان جابه‌جا شدند.

وی افزود: خوشبختانه به رغم حجم بالای مسافرت‌ها از استان البرز، تاکنون تقاضای سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باتوجه به ظرفیت‌های موجود به درستی پاسخ داده شده است و جابه‌جایی مسافران به بهترین نحو ممکن در حال انجام است.

وی در خصوص آمار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون خاطر نشان کرد: بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در این بازه زمانی ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۹۰ خودرو از محورهای مواصلاتی البرز عبور کردند که متوسط تردد بین استانی آن ۵۴۱ هزار و ۹۷۴ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹/۵ درصد افزایش داشته است.

این مسئول گفت: بیشترین میزان تردد در این بازه زمانی آزادراه تهران- کرج- قزوین بوده است که بر اساس پلاک‌های ثبت شده توسط دوربین‌های پلاک‌خوان بیشترین میزان تردد مربوط به استان تهران بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در پایان با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی بیش از ۳۵ هزار مسافر در محورهای مواصلاتی استان جابه‌جا شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106085

مهمترین اخبار ایران و جهان: