نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 11:11

صدور 9 میلیون برگه جریمه توقف غیرمجاز در 10 ماه

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از صدور 9 میلیون برگه جریمه توقف غیرمجاز در 10 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی‌اصغر شریفی در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص توقف غیرمجاز خودروها اظهار داشت: توقف در گذرگاه عابر پیاده که بیشتر در بلوارها و تقاطع ها روی می‌دهد؛ خودروها در این محل ها روی خط کشی عابران پیاده پارک کرده و مانع تردد درست آنها می‌شوند و این موضوع هم حق الناسی است که بر گردن رانندگان می‌ماند و هم باعث بروز حوادث برای عابران پیاده می‌شود. 

سرهنگ شریفی گفت: توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولان هم یکی دیگر از توقفات غیر مجاز بوده که بسیار مهم و حساس است.  

وی افزود: این تخلف، کاری غیراخلاقی است چرا که جانبازان و معلولان وقتی می‌خواهند در محلی که برای آنان اختصاص داده شده پارک کنند می‌بینند که راننده ای در جای آنها پارک کرده و فضا را اشغال کرده است. 

سرهنگ شریفی گفت: پارک در این محل حمل با جرثقیل و جریمه 105 هزار تومانی را بدنبال خواهد داشت و این جریمه جزو سنگین ترین جریمه تخلفات و توقفات ساکن است. 

وی گفت: توقف در داخل پیچ‌ها، روی پل‌ها و داخل تونل‌ها نیز جزء توقف‌های غیر مجاز و خطرناک است چراکه این محل‌ها در نقاط کور واقع شده و علاوه بر اینکه باعث بی نظمی می‌شود ممکن است که هر لحظه خودرویی با آن برخورد کرده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود‌.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه ماده 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به این تخلفات پرداخته است ادامه داد: پلیس هیچ گاه دوست ندارد که راننده ای را اعمال قانون نماید و راننده نیز دوست ندارد که جریمه گردد ولی دیگر واقعا این شهر گنجایش این میزان خودرو را ندارد؛ نزدیک 4 و نیم میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران با پلاک تهران تردد می کنند.

وی اعلام کرد: در مدت 10 ماه بیش از 9 میلیون جریمه توقف غیر مجاز برای رانندگان خاطی صادر شده است؛ یعنی میانگین هر ماه حدود 1 میلیون برگ جریمه برای رانندگان متخلفی که تخلفات توقفات غیر مجاز را انجام داده بودند صادر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651741

مهمترین اخبار ایران و جهان: