نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 16:45

طرح هادی در 74 درصد روستاهای شهرستان ماهنشان اجرا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان زنجان از اجرای طرح هادی در ۷۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ماهنشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 96 روستای بالای 20 خانوار شهرستان ماهنشان، در 71 روستا (معادل 74درصد) طرح هادی اجرا شده است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: از 71 روستای شهرستان که طرح هادی اجرا شده، تعداد 28 روستا، ظرف سه سال گذشته به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 37 پروژه طرح هادی در 35 روستای شهرستان با مجموع اعتبار 223هزار و 649 میلیون ریال اجرا شده است، افزود: از این تعداد 11روستا از اعتبارات استانی و فاقد دهیاری، 5 روستا از اعتبارات ملی و 19 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای انجام شده است.

خواجه‌ای خاطر نشان کرد: در سال جاری به 19روستای این شهرستان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه سال 1401 با اعتبار 134هزار و 912 میلیون ریال به مساحت 68هزار مترمربع  آسفالت‌ریزی شده، که به لحاظ تناژ قیر مصرفی رشد 68 درصدی، تعداد روستا رشد 36 درصدی، حجم عملیات رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: با توجه به پایان افق ۱۰ ساله طرح هادی، برای 33 روستا بازنگری تهیه شده و تعداد 29 روستای دیگر نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه از هفت طرح روستای بافت با ارزش تهیه شده در استان، دو مورد (قوزلو و خورجهان) مربوط به شهرستان ماهنشان است، تصریح کرد: همچنین طرح روستای هدف گردشگری علم کندی نیز تهیه شده است.

خواجه‌ای به برخی اقدامات شاخص در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرای طرح بافت با ارزش روستای قوزلو، پایان عملیات آماده‌سازی محل جابه‌جایی روستای در معرض خطر سعیدکندی که بیش از 15 سال است مورد مطالبه اهالی این روستا بوده و تکمیل دیوار حفاظتی و آسفالت داخل روستای دوردست و صعب‌العبور علم‌کندی، اجرای بیش از 9 پروژه روستاهای فاقد دهیاری، ظرف سال‌جاری از اقدامات و پروژه‌های شاخص بوده است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669185

مهمترین اخبار ایران و جهان: