نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 11:20

اقدامات سازمان اورژانس در دولت سیزدهم

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سطح سلامت کشور از ابتدای انقلاب تا کنون پیشرفت و ارتقای بسیار خوبی داشته و سازمان اورژانس کشور هم در این راستا تلاش زیادی کرده است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نشست خبری جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور و محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران، امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت دهه فجر با اصحاب رسانه برگزار شد.  

در ابتدای این نشست، میعادفر در خصوص وضعیت اورژانس کشور در زمان پیروزی انقلاب گفت:  انقلاب اسلامی باعث رشد و شکوفایی مردم ایران شد و از آن زمان اقدامات زیادی برای ارتقا سطح سلامت مردم اتفاق افتاده است. سازمان اورژانس هم به عنوان یکی از اعضای سلامت کشور، تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده است. 

وی در ادامه افزود: ما در ابتدای انقلاب با جمعیت ۳۶ میلیون نفری دارای ۲۰ پایگاه اورژانس بودیم اما الان بیش از ۳۳۰۰ پایگاه فعال هستند. علاوه بر آن در حوزه هوایی و دریایی هم توفیقات زیادی را داشتیم . 

 رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص وضعیت اورژانس‌ هوایی  گفت:  از سال ۱۳۷۰ اورژانس هوایی کشور ارتقای بسیار خوبی داشته و در حال حاضر ۵۳ پایگاه هوایی در کشور فعال هستند که از این تعداد دو پایگاه به مسافت‌های طولانی اختصاص داده شدند.

وی در ادامه توضیح داد: بقیه پایگاه‌ها به صورت بالگرد به مناطق کم برخوردار برای انتقال مصدومان به مناطق دیگر، خدمات ارائه می‌دهند. 

خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662441

مهمترین اخبار ایران و جهان: