نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 13:37

جشن تکلیف برای یک هزار و ۵۰۰ دانش‌‌آموز زنجانی

امام جمعه زنجان در مراسم جشن تکلیف یک هزار و ۵۰۰ دانش‌‌آموز در زنجان گفت: تابلو، شناسنامه و نشانه‌ یک مسلمان نماز است، بنابراین بهترین تشکر از خدا در قبال همه نعمات نماز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پیش از ظهر امروز مراسم متمرکز یک هزار و ۵۰۰ نفری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدارس غیر‌انتفاعی زنجان با حضور مسولان استانی در مصلای خاتم الانبیا برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه اگر کسی کوچک‌ترین خدمتی به ما بکند باید از او قدردانی کنیم، خطالب به دانش‌آموزان اظهار داشت: بالاترین و بزرگترین خدمت را خداوند به ما کرده است، چرا که ما را آفریده و نعمات زیادی برای استفاده همه انسان‌ها در اختیار گذاشته است، بنابراین باید از خداوند سپاسگزار باشیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دومین قدردانی را باید از پدر و مادر کرد چرا که ما را بزرگ کرده‌اند و برای پدر و مادر‌ها شیرین‌ترین میوه زندگی فرزندانشان هستند، خطاب به دانش‌آموزان گفت: مدرسه خانه دوم شماست بنابراین باید بعد از خدا، پدر و مادر، از معلمان و مربیان در مدارس قدردانی کرد چرا که به شما علم یاد داده و استعدادتان را شکوفا کرده و شما را تحویل جامعه می‌دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تابلو، شناسنامه و نشانه‌ یک مسلمان نماز است، افزود: بهترین تشکر از خدا نماز است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سن تکلیف رسیدن دانش‌آموزان ادامه داد: شما دانش‌آموزان امروز جشن تکلیف شدنتان را برگزار کرده‌اید، این جشن به این معنا است که شما وارد اجتماع شده‌اید.

وی با بیان اینکه اگر شما دانش‌آموزان می‌خواهید جامعه‌ای زیبا داشته باشید باید علم بیاموزید، گفت: معلمان مثل شمع می‌سوزند تا شما را درست تربیت‌کرده و دانشمند بار آورده و آینده روشنی داشته باشید تا در زندگی اجتماعی خود به مشکل بر نخورید.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه رژیم کودک‌کش صهیونیستی ۲۵ هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه را به شهادت رسانده است که ۷۰ درصد آنها کودک هستند، خطاب به دانش‌آموزان افزود: امنیتی که داریم مدیون خون شهدا و همه حافظان انقلاب هستیم و باید قدردان این نعمت هم باشیم.

در ادامه این مراسم علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه همه ساحت‌های شش گانه تربیتی سند تحول در مدارس اجرا می‌شود، اظهار کرد: امروز با برگزاری این مراسم شاهد هستیم که در مدارس غیردولتی هم با همت همه مدیران مربیان و معلمان برای اجرای ساحت‌های شش‌گانه تربیتی فضا باز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان مسئله تربیت را بسیار مهم دانست و گفت: افتتاح واحد‌های بسیج در مدارس غیر دولتی و نیز اجرای برنامه‌های قرآنی و بسیار از برنامه‌های دیگر در مدارس غیر دولتی را نشان از علاقه‌مندی دانش‌آموزان و اولیا یاد کرد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645741

مهمترین اخبار ایران و جهان: