نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 14:15

دولت ما زبان دنیا را می‌داند/ تاثیرآزادسازی منابع بر کسری بودجه

فعال سیاسی گفت: آزادسازی اموال بلوکه شده ایران تاثیر زیادی بر مبادلات تجاری، بر کسر بودجه، بر اقتصاد کشور ما دارد.

محمد کاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آزادسازی منابع بلوکه ایران شده اظهار داشت: در گفتگوهای فشرده‌ای که با آمریکا داشتیم منابع عظیمی از اموال بلوکه شده ایران در چند کشور خارجی آزاد شده است‌.

وی با بیان اینکه تبادل زندانی‌ها میان آمریکا و ایران صورت گرفته است، تاکید کرد: این نمادی از توفیقات دولت در دیپلماسی خارجی است. ما در دولت آقای رئیسی شاهد یک رکورد قابل توجه در توسعه، روابط خارجی و دیپلماسی، عضویت در شانگهای و بریکس و بسیاری از پیمان‌های منطقه‌ای و عادی سازی روابط با همسایگان هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تأثیر آزادسازی این منابع بر ابعاد مختلف مخصوصاً بعد اقتصادی گفت: آزادسازی این منابع تأثیر زیادی بر مبادلات تجاری، بر کسر بودجه و بر اقتصاد کشور ما دارد.

انبارلویی در خصوص روابط دولت با سایر کشورها گفت: این توافق نشان دهنده این است که دولت ما زبان دنیا را می‌داند و آنهایی که ادعا می‌کردند که زبان دنیا را می‌فهمند رفتند قرارداد امضا کردند و نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند بلکه میلیاردها دلار آسیب به خزانه کشور زدند و دولت ما اثبات کرد می‌تواند یک دیپلماسی موفق را تجربه کند.

وی در خصوص تأثیر آزاد سازی منابع بر کالاهای اساسی گفت: ما برای تأمین کالاهای اساسی و بخصوص دارو نیاز به منابع داریم و آزاد سازی این منابع می‌تواند در این زمینه کمک شایانی کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص مخالفت بعضی از گروهک‌ها و افراد با این توافق گفت: بعضی از ضد انقلاب‌های خارج از کشور و اصلاح طلب‌ها هیچ وقت توفیق‌های دولت را ندیدند و کارشان هم امتیاز دادن به دشمن است و این افراد از این توافق ناخشنود هستند. مخصوصاً ضد انقلاب‌ها که همواره دشمن را تحریک می‌کنند برای فشار بیشتر بر ملت ایران.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439885

مهمترین اخبار ایران و جهان: