نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 19:48

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از گرایش جوانان به مشاغل کاذب جلوگیری می‌کند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بین اینکه با توانمندسازی جوانان باید آنها را به سمت بازار کار هدایت کنیم، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از گرایش جوانان به مشاغل کاذب جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلیل شهریاری امروز در نشست هم اندیشی کارآفرینی و مهارت آموزی اظهار کرد: بازاریان، اصناف و دهیاران همه و همه می‌توانند برای مهارت آموزی جوانان کمک کنند چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منتج به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برایشان می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: زیرساخت‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش دوره‌ها و رشته‌های مختلف فنی برای جوانان و متقاضیان ایجاد شده است.

این مسئول بیان کرد: جوانان بسیاری هستند که با آموزش و فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای به درآمدزایی و اشتغال آبرومند رسیدند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از گرایش جوانان به مشاغل کاذب جلوگیری می‌کند.

وی گفت: با توانمندسازی جوانان باید آنها را به سمت بازار کار هدایت کنیم، مهمترین دغدغه خانواده‌ها برای فرزندانش اشتغال مناسب است و امروز با معرفی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانیم به جوانان بیکار جامعه نسخه درمان ارائه کنیم تا در کوتاه مدت بتوانند برای خود جذب بازار کار شده و اشتغال ایجاد کنند.

شهریاری بابیان اینکه اگر توانمندی را در جوان ایجاد کنیم خود به خود جذب بازار کار می‌شود، گفت: فقط در زاهدان هفت مرکز آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای داریم، حتی سربازان در پادگان‌ها را داریم آموزش می‌دهیم تا توانمند شوند، در زندان‌ها تلاش می‌کنیم افراد و استعدادها را شناسایی و ظرفیت‌های منطقه را بررسی کنیم،

این مسئول بیان کرد: ۵۰ درصد افرادی که با هدف ایجاد اشتغال وارد رشته‌های مهارت آموزی شده‌اند جذب بازار کار و شاغل شدند، آموزش در محیط کار واقعی فرصت مناسبی را ایجاد کرده است.

پایان پیام/3139

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429485

مهمترین اخبار ایران و جهان: