نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 20:33

گرمای طاقت فرسا و آتش سوزی از ژاپن گرفته تا اسپانیا، ایتالیا و آمریکا

گرمای کم‌سابقه مردم بخش‌های مختلف جهان را با مشکلاتی مواجه کرده و در اسپانیا هزاران نفر منازل خود را تخلیه کردند و ایتالیا، یونان و ژاپن نیز هشدار گرمازدگی صادر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گرمای کم‌سابقه مردم بخش‌های مختلف جهان را با مشکلاتی مواجه کرده و بسیاری از کشورها هشدارهای گرمازدگی صادر کرده‌اند.  

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شرایط آب و هوایی مساعدتر به آتش نشانان کمک کرده  تا سرعت پیشروی آتش سوزی در «لاپالما» در «جزایر قناری» در اسپانیا را کاهش دهند. این آتش سوزی موجب شده که بیش از ۴۰۰۰ نفر از ساکنان این منطقه منازل خود را تخلیه کنند.  

این آتش سوزی که از روز شنبه آغاز شد، مساحتی به وسعت حدود ۴۶۰۰ هکتار را تحت تاثیر قرار داده  است. مقامات از مردم خواستند به سمت شمال غربی جزیره نزدیک نشوند.

 

بیش از ۳۰۰ آتش‌نشان در این منطقه مستقر شده و از ۹ بالگرد برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود. یگان فوریت‌های نظامی ارتش اسپانیا نیز برای کمک‌رسانی روز یکشنبه به این جزیره منتقل شدند.

این آتش سوزی همزمان با موج گرمایی است که جنوب اروپا را درنوردیده است. «خبرگزاری فرانسه» گزارش کرد  که مقامات «آتن» پایتخت یونان با رسیدن دمای هوا به ۴۱ درجه سانتیگراد، «آکروپولیس» را بستند، در ۱۵ شهر در ایتالیا از جمله «رم»، «بولونیا» و «فلورانس» نیز هشدار گرما صادر شد. پیش بینی می‌شود دمای رم روز سه شنبه به ۴۲ درجه سانتیگراد برسد. به مردم توصیه شده بین ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند.

تحقیقات جدید نشان داد که هزاران اروپایی به دلیل گرمای شدید هوا در تابستان گذشته جان خود را از دست دادند و این نشانگر شکست راهبرد کشورهای این قاره در مقابله با گرماست(جزئیات بیشتر).

در شرق جهان نیز ژاپن روز یکشنبه هشدار گرمازدگی برای ده‌ها میلیون نفر صادر کرد. دمای تقریبا بی سابقه مناطقی از این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. دما در برخی نقاط از جمله «توکیو» پایتخت ژاپن نزدیک به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

 

دولت ژاپن برای ۲۰ استان از ۴۷ استان کشور در شرق و جنوب غرب هشدار گرمازدگی صادر کرد که ده‌ها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد. در همین حال، باران سیل آسا در شمال ژاپن ادامه یافت.

 

 

آمریکا نیز هشدارهای مربوط به گرمای شدید را صادر کرده که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر، یک سوم جمعیت این کشور را پوشش می‌دهد و دمای هوا در بخش‌هایی ازایالت‌های «کالیفرنیا»، «نوادا» و «آریزونا» به ۴۸.۸ درجه سانتی گراد رسیده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364385

مهمترین اخبار ایران و جهان: