نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 17:48

وصیت‌نامه خیر اردبیلی ۲۵ نفر زندانی مالی غیرعمد را آزاد کرد

اردبیل_رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بر اساس وصیت‌نامه خیر اردبیلی ۲۵ نفر محکوم مالی غیر عمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش مطابق با وصیت نامه یک خیر اردبیلی، وصی خیر مرحوم با مراجعه به ستاد دیه استان و طرح موضوع وصیت مبنی بر آزادی تعدادی از زندانیان محکومان مالی جرایم غیر عمد و مستحق، پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان و شناسایی زندانیان نیازمند، تعداد ۲۵ نفر از محکومان مالی نیازمند از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با تمجید از این اقدام خیر اردبیلی خاطرنشان کرد: حس انسان دوستی و کمک به همنوع عملی بسیار پسندیده و ارزشمند است که در آموزه‌های دینی نیز بسیار بر آن توصیه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از خیرین استان اردبیل گفت: باید دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بیش از پیش در ترویج و گسترش این فرهنگ در بین جامعه اهتمام ورزند و از ظرفیت‌های موجود به ویژه رسانه ملی، نشریات و فضای مجازی و نیز ائمه جمعه و جماعات بهره کافی را ببرند.

حجت‌الاسلام کثیرلو همچنین ضرورت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در قالب کمک‌های مردمی و مشارکت گروه‌های اجتماعی یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم این حرکت‌ها زمینه و بستری را فراهم کند تا گروه‌های مختلف در جامعه بتوانند با احساس مسئولیت به وظیفه خطیر خود عمل کرده و به نوعی همدلی، وحدت و همگرایی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1409741

مهمترین اخبار ایران و جهان: