نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:10

رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده است

امام جمعه موقت شهرضا گفت: بر اساس آمار مراکز معتبر در مهر ۱۴۰۰ نقدینگی ۴۲.۸ درصد بوده و امسال رسد نقدینگی به ۲۱.۱ درصد رسیده است، یکی از عوامل اصلی تورم نقدینگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور امام جمعه موقت شهرضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به هفته سلامت اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد افرادی که در شهرستان شهرضا واجد شرایط بودند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیمه سلامت در راستای فرمایش رهبرمعظم انقلاب بود که فرمودند، مسؤولان کاری کنند که اگر کسی بیمار شد فقط درد و رنج بیماری داشته باشد.

وی بیان کرد: با تلاش مسؤولان ثبات و آرامش به جامعه بازگشته است و بعضی از طرح‌های اقتصادی که از سال‌های قبل آغاز شده بود در حال جواب دادن است.

طالب‌پور با بیان اینکه رشد نقدینگی در یکسال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: بر اساس آمار مراکز معتبر آماری در مهر ۱۴۰۰ نقدینگی ۴۲.۸ درصد بوده و امسال رسد نقدینگی به ۲۱.۱ درصد رسیده است، یکی از عوامل اصلی تورم نقدینگی است.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه در عرصه‌های تکنولوژی، صنعت و نانو بسیار پیشرفت کرده‌ایم اما در عرصه اقتصاد پیشرفت نداشته‌ایم، بیان کرد: در موضوع اقتصاد به اقتصاد مقاومتی توجه نمی‌شود، باید در این عرصه به دنبال فکر، برنامه و طرح‌های مفید باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک و نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی در ایجاد اشتغال در جامعه عنوان کرد: بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش به‌سزایی در عرصه تولید دارند.

طالب‌پور خاطرنشان کرد: صنایع کوچک به عنوان یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور، از اهمیت بسیاری برای دست اندرکاران کشور برخوردار است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437141

مهمترین اخبار ایران و جهان: