نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:12

دولت از فرار مالیاتی دانه درشت ها جلوگیری کند

امام جمعه قزوین گفت: لازم است مالیات‌های فراموش شده احیا شود، افرادی که برای فرار از مالیات قانون را دور بزنند و بدهکاران مالیاتی قَدَر دیده شوند و در کنار این‌ها از کسبه هم با رعایت ملاطفت مالیات دریافت شود، مالیات یک بدهکاری است که همه ما برای اینکه بتوانیم از خدمات عمومی استفاده کنیم باید آن را بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: کسی که ظلم می‌کند، کسی که از ظلم و ظالم حمایت می‌کند، کسی که ظلم را می‌بیند و رضایت می‌دهد و با آن مخالفتی نمی‌کند، این‌ها هر سه در ظلم شریک هستند و عوارض و عواقب بدِ ظلم یقه هر سه را می‌گیرد، چون هر سه ظالم محسوب می‌شوند، فقط آن کسی که ظلم کرده ظالم نیست بلکه حامی او و آن کسی هم که به ظلم او رضایت داده شریک جرم هستند، خیلی باید دقت کنیم تا متقی بمانیم، رعایت این موارد تقوای الهی است.

وی ادامه داد: شهادت امام جواد (ع) را خدمت امام زمان (عج)، رهبر فرزانه انقلاب و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تسلیت عرض می‌کنیم.

ضرورت پرهیز از چشم و هم‌چشمی در مسأله ازدواج
  
امام جمعه قزوین عنوان کرد:‌ سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت صدیقه کبری (س) در پیش است، این ایام را تبریک عرض می‌کنم، این سالروز تحت‌عنوان روز ازدواج نام گرفته است، در ازدواج مسئله بسیار مهمی که باید از آن دوری کرد چشم و هم‌چشمی است، یک خانواده‌ای ممکن است بگویند که فلانی در فلان هتل مراسم عروسی فرزندش را گرفته، پس ما هم باید همین کار کنیم، باید چشم و هم چشمی‌ها را کنار بگذاریم و خوب است وام ازدواج را خرج آغاز زندگی عروس و داماد شود تا پایه زندگی نو بنیادشان از نظر اقتصادی محکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید چشم و هم‌چشمی‌ها و سختگیری‌ها را کنار گذاشت، اینکه بگوییم این خانم یا این آقا فلان مدرک تحصیلی را دارد، پس در شأن ما نیست، این‌ها صحیح نیستند، این چیزها آرامش زندگی و سعادت نمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: بگویید این خانم یا آقا چقدر ایمان و صداقت دارد، چقدر اهل زندگی و وفادار است، چقدر برای بزرگ‌ترها احترام قائل است، چقدر در مقابل فرمان خدا و پیامبر (ص) تسلیم بوده و متوجه حلال و حرام است، این‌ها ارزش دارند و باید روی این معیارها ازدواج را دنبال کرد، نه روی چشم و هم‌چشمی‌ها و چیزهایی که ممکن است مخرّب باشند، فخر فروشی‌های بیجا و تکیه روی مسائل دنیایی برای زندگی مشکل ایجاد خواهد کرد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی نقل می‌کنند که گویا یک زوجی آمده بودند امام خمینی (ره) برای آن‌ها خطبه عقد را بخواند، رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند بنده به خدمت امام (ره) رفتم و امام (ره) فرمودند شما طرف دیگر عقد باشید، یعنی قسمتی را من می‌گویم و قسمتی را هم شما بگویید، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند امام خمینی (ره) وقتی می‌خواستند به این زوج نصیحت کنند یک کلمه گفتند بروید با هم بسازید.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: امروز چقدر زوج‌های ما احتیاج به این معنا دارند، باید بر اساس موازین ایمانی، اخلاقی، انسانی، احترام و کرامت انسانی و حرمت‌داری با هم بسازند، این گونه ازدواج آسان شکل می‌گیرد که چقدر هم جامعه ما به آن نیاز دارد.

وی یادآور شد: جهیزیه سنگین و مهریه به تعداد سال‌های تولد، سعادت، آرامش و خوشبختی نمی‌آورد، آن چیزی که خوشبختی می‌آورد، ایمان، صداقت، تقوا و انسانیت است، این‌ها را تبلیغ کنیم و خودمان هم به این موارد توجه داشته باشیم.

احیای کشاورزی موجب حل مشکلات بیکاری و گرانی می‌شود

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد:‌ هفته جهاد کشاورزی را در پیش داریم، امام راحل در زمان دفاع مقدس فرمودند همان طور که مجاهدین ارجمند در جبهه‌ها مشغول خدمت هستند، کشاورزان ما هم در پشت جبهه هستند، آن‌ها مجاهد هستند و برای اینکه کشور ما محتاج قدرت‌های دیگری نباشد مجاهدت می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ما نیز به همه کشاورزان خداقوت عرض می‌کنیم و از خدای متعال می‌خواهیم برکات زحمت آن‌ها را روز افزون قرار بدهد.

وی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب هم فرمودند کشاورزی را باید در درجه اول اهمیت قرار داد، نه به معنای اینکه صنعت را فراموش کنیم، بلکه مسئله اول ما کشاورزی است که اگر توانستیم کشاورزی را با شرایطی که دارد احیا کنیم، مشکلات بیکاری، گرانی و بسیاری از مسائل خود به خود حل خواهد شد، این اهمیت و اولویت کشاورزی است، البته رهبر حکیم انقلاب درباره صنعت هم سفارش‌های بسیاری فرموده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: این منطقه ۲۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت و 561 میلیون جمعیت دارد، یعنی اگر ما کالاهای خود را به آنجا صادر کنیم بازار بزرگی خواهیم داشت، آنجا آب فراوان برای کشاورزی و کشت برنج و امثال آن دارد، اگر ما بتوانیم با آن‌ها تعامل داشته باشیم بسیاری از مشکلات را می‌شود با واردات از آنجا حل کرد و هم اینکه آنجا می‌تواند بازار صادرات ما باشد، باید این‌ها را قدر بدانیم و از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در هفته آینده کم‌کم به ماه شریف ذی‌الحجه ورود پیدا می‌کنیم، نماز دهه اول ذی‌الحجه بسیار برکت دارد، این نماز را فراموش نکنید، ان‌شاءالله خداوند زیارت خانه خود را روزی همه مشتاقان قرار بدهد و زائران عزیز ما هم با حجّ مقبول و صحت و سلامت از این سفر معنوی با برکات و معنویات بازگردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: روز مالیات را هم طی هفته‌های آتی در پیش داریم، امیدواریم سازمان مالیات بتواند از آن کسانی که باید مالیات بگیرد، لازم است مالیات‌های فراموش شده احیا شود، افرادی که برای فرار از مالیات قانون را دور بزنند و بدهکاران مالیاتی قَدَر دیده شوند و در کنار این‌ها از کسبه هم با رعایت ملاطفت مالیات دریافت شود، مالیات یک بدهکاری است که همه ما برای اینکه بتوانیم از خدمات عمومی استفاده کنیم باید آن را بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روز جهانی بیابان‌زدایی را هم در پیش داریم، ما در دشت وسیع قزوین یکی از گرفتاری‌ها و نگرانی‌هایمان این است که مبادا این دشت به بیابان تبدیل شود، البته برخی جاهای این دشت بیابانی شده است، بنابراین همه باید همت کنند، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و همه کسانی که در این معنا دخیل هستند همت کنند که کار این دشت به بحران کشیده نشود.

وی تأکید کرد: ‌بیابانی شدن و فرونشست زمین، دشت قزوین را تهدید می‌کند، آب‌های بی‌رویه‌ای مصرف می‌شود که باید مواظب این سرمایه عظیم ملی باشیم، اگر این دشت آسیب ببیند گرد و خاکش هم امان ما را می‌بُرد و هم به استان‌های البرز، تهران و شرق کشور آسیب می‌رساند، باید تا اوضاع خراب‌تر نشده و تا وقتی که فرصت باقی است، وظایف خود را برای بهبود اوضاع انجام دهیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد:‌ سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران را گرامی می‌داریم، باید در همه ایام ایشان را یاد ‌کنیم تا آن جوانمردیِ کم‌نظیر امثال شهید چمران در جان جوانان، دانشمندان، اساتید دانشگاه و بسیجیان دانشگاهی هر چه بیشتر نفوذ کند و با همان روحیه جهاد، ایمان و مجاهدت در دفاع از اسلام و دین باشند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: شهید چمران بهترین فرصت‌ها را در کشورهایی مانند آمریکا داشت اما همه این‌ها را رها کرد و به جنوب لبنان آمد تا برای مسلمانان مجاهدت کند، وقتی انقلاب پیروز شد شهید چمران خودش را به مردم مملکتش رساند و در دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ فعالیت کرد تا به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: هفته صرفه‌جویی مصرف آب را داریم، در تمام روزگار زندگی باید همه در مصرف بهینه آب همت و دقت کنیم، آبی که وضو می‌گیریم، ظرف و لباس می‌شوییم و برای کشاورزی مصرف می‌کنیم ارزش دارد، باید این غرقابی‌ها را تبدیل به استفاده بهینه از آب کنیم، این‌ها مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه کنیم.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد:‌ اگر ما بیاییم به گونه‌ای آب مصرف کنیم که همشهری ما وقتی شیر آب را باز می‌کند با بی‌آبی مواجه شود، نزد خدا چه جوابی داریم که بدهیم؟ آیا وجدانمان ما را سرزنش نمی‌کند؟ اگر بیاییم شلنگ را بگیریم و ماشین‌مان را با آب تصفیه شده بشوییم، این‌ها طبق آیه ۲۷ سوره مبارکه اسراء «انّ المبذّرین کانوا اخوان الشّیاطین» هستند، آن‌هایی که بریز و بپاش می‌کنند برادران شیطان هستند، خیلی باید به این مسئله علی‌الخصوص در فصل گرما توجه کرد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: درباره صنعت هسته‌ای جا دارد که فراموش نکنیم و همیشه یادآور شویم که صنعت هسته‌ای ما در سلامت، صنعت، کشاورزی، محیط زیست، آب‌شیرین‌کُن‌ها، توسعه تجاری‌سازی صنعت و محصولات آن، خدمات هسته‌ای و همکاری با کشورهای دیگر سرمایه فوق‌العاده بابرکتی است، دشمنان می‌دانند که اگر ما در این زمینه پیشرفت کنیم آن‌ها متضرّر می‌شوند و سیطره آن‌ها از روی سر ما برداشته می‌شود و ما دیگر در هیچ زمینه‌ای محتاج آن‌ها نمی‌مانیم، به همین خاطر پافشاری می‌کنند که ما کُند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این دولت‌هایی تحت تأثیر پافشاری‌های دشمن به صنعت هسته‌ای ما لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کردند اما الحمدلله اکنون صنعت هسته‌ای ما احیا شده و شتاب می‌گیرد و هر روز بیشتر از گذشته باید از صنعت هسته‌ای حمایت کنیم، چرا که در همه شئونات زندگی ما، بهداشت، سلامت و غذا، آب و شغل ما تأثیر دارد، بزرگ‌مردان و مسئولان باید بر اساس رهنمودهای رهبری با شتاب این مسئله مهم را پیش ببرند.

امام جمعه قزوین ضمن اشاره به سفرهای خارجی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید شاکر خدای متعال باشیم، طی روزهای اخیر رئیس‌جمهور محترم سفرهای پربرکتی داشته‌اند، سفر اخیر ایشان به سه کشور آمریکای لاتین که به آن منطقه حیاط خلوت امریکا می‌گویند، جایی است که آمریکا آنجا را خانه خود می‌داند، اکنون رئیس‌جمهور ما به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا رفته‌اند، قراردادهای خوبی هم در این سفرها منعقد شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288685

مهمترین اخبار ایران و جهان: