نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:58

رشد ۲۲ و ۳۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرکات پرویزخان و سومار

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۲۲ و ۳۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرکات پرویزخان و سومار خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری از طریق گمرک پرویزخان ۲۵۸ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۶۷ دلار کالای صادراتی به وزن ۶۵۷ هزار و ۷۷۱ تن به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: مجموع کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان در سه ماه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از حیث ارزش رشد ۲۲ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان اشاره و تصریح کرد: کلینکر سیمان، میوه و تره بار، ورق فولادی، میلگرد ساده و آجدار، کولر آبی، انواع کاشی، محصولات پلاستیکی، کیک و بیسکویت از جمله کالاهای صادر شده از مرز پرویزخان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

عباس زاده همچنین به ارزش کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار تاکید و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۴ دلار به وزن ۳۶۹ هزار و ۱۷۶ تن صادرات از این مرز صورت گرفته که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش رشد ۳۰ درصدی و از لحاظ وزنی ۲۳ درصد افزایش داشته است. وی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار شامل میلگرد آجدار، کاشی، سنگ مرمریت، تخم مرغ، عایق رطوبتی، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، لبنیات و… بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310885

مهمترین اخبار ایران و جهان: