نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:22

ظرفیت ۳۵ هزار تنی خرید گندم در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: چهار مرکز خرید گندم در شهرستان دامغان با ظرفیت ۳۵ هزار تن فضای سیلویی و انباری سازماندهی شده تا بتوان خرید گندم از گندم‌کاران را به نحو شایسته انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‌اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت گندم با هشت دستگاه کمباین بومی و مهاجر در منطقه حومه دامغان آغاز شده است و تا نیمه تیرماه در منطقه رودبار ادامه خواهد داشت.

وی از آغاز برداشت گندم یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه میزان محصول گندم امسال کاهش یافته، افزود: عدم بارندگی در پاییز، سرمای دیررس بهاره و خسارت طوفان و سیل باعث کاهش محصول شده است.

امامیون درباره خرید تضمینی گندم از کشاورزان نیز گفت: امسال گندم به قیمت ۱۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در شهرستان دامغان چهار مرکز خرید با ظرفیت ۳۵ هزار تن فضای سیلویی و فضای انباری را سازماندهی کرده تا بتوان خرید گندم از گندم‌کاران را به نحو شایسته انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: همچنین ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی و ۱۰۵ تن بذر گواهی‌شده گندم در بین گندم کاران توزیع شده است.

امامیون گفت: برای تأمین بخشی از بذر امسال 100 هکتار از اراضی مناطق امیرآباد، فرات و حومه شهرستان به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود ۷۰۰ تن گندم از مزارع بذری برداشت شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301685

مهمترین اخبار ایران و جهان: