نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 15:27

نابودی بیش از ۵ هزار هکتار از باغات انگور تاکستان به دلیل کم آبی

نماینده تاکستان در مجلس با بیان اینکه ۳۵ هزار باغ انگور در استان وجود دارد که ۲۵ هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان می باشد، گفت: ۵ الی ۶ هزار هکتار از بهترین باغات تاکستان به دلیل کمبود آب از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رجب رحمانی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که ظهر امروز با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و دستگاههای تابعه، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین قبل از اینکه صنعتی باشد یک استان کشاورزی است بنابراین بایستی از پتانسیل مستعد استان در بخش کشاورزی بهره برد.

وی به اهمیت بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است و این نشانگر اهمیت این بخش است.

نماینده تاکستان در مجلس با بیان اینکه ۳۵ هزار باغ انگور در استان وجود دارد که ۲۵ هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان می باشد، خاطرنشان کرد: ۵ الی ۶ هزار هکتار از بهترین باغات تاکستان بخاطر کمبود آب از بین رفته است.

رحمانی با بیان اینکه بایستی از روش های نوین آبیاری در مزارع و باغات برای مصرف بهینه منابع آبی استفاده کرد گفت: به ۱۵۰ کیلومتر لوله انتقال آب در سطح استان نیاز داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287285

مهمترین اخبار ایران و جهان: