نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 16:09

حمایت کره شمالی از سرکوب شورش اخیر در روسیه

معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از هر تصمیمی که مسکو در رابطه با شورش اخیر در روسیه بگیرد، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایم چون ایل، معاون وزیر خارجه کره شمالی در نشستی با سفیر روسیه گفت که پیونگ‌یانگ از هرگونه تصمیم کرملین درباره شورش اخیر در روسیه، حمایت می‌کند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نوشت: ایم پون ایل، باور قلبی خود درباره سرکوب موفقیت‌آمیز شورش مسلحانه اخیر در روسیه، همگام با خواست و اراده مردم این کشور، ابراز کرد.

ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو که دیروز(شنبه) تا نزدیکی مسکو پیشروی کرده بودند، در اقدامانی ناگهانی و با هدف آنچه یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه «اجتناب از خونریزی» خوانده، پیشروی خود را متوقف کرده و به مواضع خود بازگشتند.

کره شمالی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، با حمایت از مسکو، «سیاست هژمونی‌گرایی» آمریکا و غرب را عامل اقدام روسیه خواند.

ادیپلمات کره شمالی همچنین در این نشست، تاکید کرد که به باور او «ارتش روسیه بر آزمایش‌ها و آزمون‌های سخت غلبه کرده و از عملیات نظامی خود علیه اوکراین، سربلند و فاتح بیرون خواهد آمد.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308385

مهمترین اخبار ایران و جهان: