نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 10:32

توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان/ بسته حمایتی تدوین می‌شود

سمنان- استاندار سمنان از توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در استان به عنوان یک اولویت اقتصادی نام برد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری راهبرد استان است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه گردشگری دارد بیان کرد: یکی از راهبردهای اقتصادی استان معرفی ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه معرفی سمنان به عنوان نماینده کشورمان در کنسرسیوم بین‌المللی گردشگری فرصت بسیار مغتنمی در راستای جذب سرمایه گذار خارجی در استان است، افزود: بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاری خارجی تدوین می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت ما در حوزه گردشگری می‌بایست جذب سرمایه گذار باشد، بیان کرد: فرصت‌های جذب سرمایه گذار و گردشگر خارجی در استان فراهم است برای مثال بحث کویرنوردی می‌تواند سالانه بعدها گردشگر خارجی را به سمت خود جذب کند لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه ارتباط در حوزه سرمایه گذاری به خصوص با کشور چین به واسطه مراودات اقتصادی به استان سمنان بیش از هر زمان فراهم است، بیان کرد: در حوزه معادن صنایع و گردشگری نگاه ویژه‌ای به جذب سرمایه گذار خارجی داریم چرا که ظرفیت‌های استان در این بخش آن بسیار عظیم است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید در کنار سرمایه گذاری اولویت مهم اقتصادی استان سمنان است افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را نداده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205685

مهمترین اخبار ایران و جهان: