نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:19

مولداوی به‌استناد گزارش رسانه آمریکایی سفیر روسیه را فراخواند

وزارت خارجه مولداوی، سفیر روسیه در این کشور را جهت ادای پاره‌ای توضیحات درباره ادعای فعالیت جاسوسی مسکو در مولداوی، احضار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو مولداوی، وزارت خارجه مولداوی اعلام کرد که این نهاد اولگ واسنِتسوف، سفیر روسیه در کیشیناو، پایتخت مولداوی را جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات درباره آنچه فعالیت جاسوسی روسیه در آن کشور خوانده شده است، فراخواهد خواند.

وزارت خارجه مولداوی همچنین اعلام کرد که در همکاری و هماهنگی نزدیک با سایر نهادهای اصلح، ماهیت و وسعت اقدامات جاسوسی فدراسیون روسیه در جمهوری مولداوی را ارزیابی خواهد کرد.

وزارت خارجه مولداوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هرگونه فعالیت جاسوسی و مداخله خارجی در امور داخلی جمهوری مولداوی که برای حاکمیت و امنیت ملی کشور ما چالشی مستقیم به شمار می‌رود را کاملا غیرقابل قبول می‌دانیم.

وبگاه خبری اینسایدر دیروز(دوشنبه) گزارشی تحقیقی را منتشر کرد که از دل آن این ادعا مطرح شد که چندین مامور اطلاعاتی فدراسیون روسیه در حال ورود به جمهوری مولداوی بوده و عموما در شنود مکالمات تلفنی یا حملات سایبری به تارنمای نهادهای دولتی این کشور دخالت دارند.

پیش‌تر مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی در اظهاراتی به نقل از آنچه «شرکای اوکراینی» این کشور خواند، مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال برنامه‌ریزی یک کودتا در مولداوی بوده و قصد دارد برای این کار، از خرابکاران خارجی استفاده کرده و ساختار سیاسی این کشور را برهم بزند؛ ادعایی که واکنش و ابراز نگرانی عمیق آمریکا را به همراه داشت!

روسیه اتهامات را رد و اعلام کرد که «چنین ادعاهایی کاملا بی‌پایه و ‌اساس بوده» و در ادامه اوکراین را به ایجاد تنش بین روسیه و مولداوی متهم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401719

مهمترین اخبار ایران و جهان: