نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 13:05

مدودف: واشنگتن و کی‌یف خواستار صلح نیستند

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه فقط تسلیم‌شدن اوکراین است که می‌تواند پایان مسالمت‌آمیز جنگ را رقم بزند، گفت که رژیم کی‌یف به مرحله زوال پس از مرگ رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در ادامه موضع‌گیری‌های تند علیه اوکراین و متحدان غربی آن، گفت که واشنگتن و کی‌یف هیچکدام خواستار صلح نیستند.

مدودف در بیانیه‌ای تلگرامی با بیان اینکه غرب می‌خواهد با ارائه پول به اوکراین از دروغ ضدحمله بزرگ حمایت کنند، نوشت که اما فقط تسلیم شدن اوکراین در جنگ است که می‌تواند به یک راهکار مسالمت‌آمیز منجر شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با انتقاد از کمک مالی بی‌رویه غرب به رژیم کی‌یف، توضیح داد: «جهان روشنفکر وقتی از تخصیص ده‌ها میلیارد دلار بی‌زبان برای زامبی‌های اوکراینی مطلع شد، یک بار دیگر به خود لرزید. اما انتحاری‌هایی (اوکراینی‌ها) که تانک‌های غربی را به نابودی می‌کشانند، این پول را نمی‌بینند و فقط مرگ در انتظارشان خواهد بود».

رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد: «این پول اما برای نخبگان پیرسالار در حزب دموکرات آمریکا و خدمتکارانش در اتحادیه اروپا بسیار مهم است. زیرا افسانه ضدحمله بزرگ در راستای افسانه اقتصاد دلاری بزرگ است».

طبق این گزارش، مدودف ضمن اشاره به ممکن بودن صلح بین اوکراین و روسیه، تحلیل کرد: «مردم رنج کشیده در سنگرهای یک کشور تجزیه شده واقعاً فقط به تسلیم شدن [دولت خود] نیاز دارند، که شاید راه را برای صلح باز کند. اما نه واشنگتن و نه کی‌یف خواهان صلح نیستند».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه آمریکا خواستار قدرتی غیرقابل تجزیه در اوکراین است، اظهار داشت: «برای این امر نیز از خون اوکراینی‌ها دریغ نمی‌کند. بنابراین چرخ گوشت موسوم به ضدحمله [نیروهای کی‌یف]، امروز بدون وقفه کار می‌کند و هزاران نفر از مردم بدبخت [اوکراین] را به سلاخی می‌کشاند».

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین افزود: «اما همان [ضدحمله] هم دیگر به رژیم کی‌یف، که وارد مرحله زوال پس از مرگ شده، کمکی نخواهد کرد. غیرممکن است که جسد [اوکراین] را حفاظت کنیم».

پیش از این نیز «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه با بیان اینکه تمام غرب علیه کشورش جنگ نیابتی به راه انداخته است، گفت که آمریکا از طریق ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436819

مهمترین اخبار ایران و جهان: