نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 21:33

کسانی که انتخابات را تحریم می‌کنند، کشور خود را دوست ندارند

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درباره افرادی که انتخابات را تحریم می‌کنند، گفت: کسانی که انتخابات را تحریم می‌کنند کشور خود را دوست ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدسعید احدیان، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در برنامه صف اول که با موضوع رقابت در انتخابات از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به اهمیت نقش صدا و سیما در مشارکت و رقابت در انتخابات گفت: صدا و سیما و سیما می‌تواند با میدان دادن به تفکرات مختلف آن‌ها را به معرض نمایش بگذارد تا مردم بتوانند راحت تر تصمیم بگیرند.

احدیان با اشاره به مزایای پیش ثبت نام‌های انتخاباتی افزود: یکی از محاسن پیش ثبت نام این است که تکلیف افراد زودتر روشن می‌شود و مردم می‌توانند به راحتی تفکرات مختلف را دسته بندی کنند و رسانه ملی می‌تواند با خیال راحت تری به تفکرات مختلف میدان دهد و فضای گفتگویی بین عقاید مختلف را فراهم کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد و این مردم هستند که ساختار جمهوری اسلامی را رشد می‌دهند، پس مشارکت مردم مهم‌ترین رکن جمهوری اسلامی است، بنابراین اگر بتواند مردم را پای صندوق بیاورد می‌تواند در سایر زمینه‌ها هم به موفقیت برسد؛ پس باید اولویت اول انتخابات، مشارکت باشد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به فعالیت برخی گروه‌ها در راستای کاهش مشارکت در انتخابات عنوان کرد: گروه‌هایی به دنبال کاهش مشارکت به روش‌های مختلف هستند و با استفاده از عملیات‌های مختلف سعی در کم کردن مشارکت دارند که این دیدگاه را در بین همفکران خود هم می‌بینیم، چون برخی افراد و جریانات، پیروزی خود را بر بالا بودن مشارکت ترجیح می‌دهند.

وی در ادامه گفت: مجلس در راستای خلاف منافع خود، انتخابات تناسبی را به تصویب رساند که نشان دهنده اهمیت مشارکت در انتخابات برای مجلس است.

احدیان درباره ترکیب افراد حاضر در مجلس افزود: برآیند کلی مجلس باید ترکیبی از متخصصین و سیاستمداران باشد، تا بتوانند در زمان مناسب تصمیم تخصصی که از نظر سیاسی درست باشد را بگیرد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به تجربه جریان اصولگرا در انتخابات‌های گذشته گفت: در انتخابات‌های گذشته هدف جوانگرایی بود که به آن رسیدیم و خروجی خوبی به دست آوردیم؛ در این دوره باید لیست‌ها را بر اساس تخصص افراد چید.

وی با اشاره به مزایای قانون جدید انتخابات گفت: قانون جدید باعث شد تا شورای نگهبان فرصت بیشتر و جدی‌تری برای احراز صلاحیت‌ها داشته باشد که ممکن است افرادی که در ادوار گذشته مورد عدم احراز صلاحیت قرار گرفتند، صلاحیت آن‌ها با قانون جدید انتخابات محرز شود.

احدیان درباره حضور افراد متخصص در مجلس عنوان کرد: باید به سراغ افراد متخصص برویم و از آن‌ها بخواهیم در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در تشریح شاخصه‌های نماینده مجلس گفت: دوری از زندگی لاکچری، شجاعت در تصمیم‌گیری، وام دار نبودن برای گروه‌های سیاسی و فساد ستیزی از ویژگی‌های یک نماینده شاخص برای حضور در مجلس است.

وی مجلس یازدهم را قوی‌ترین مجلس از دور پنجم به بعد دانست و گفت: با توجه به شاخصه‌ها و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از مجلس دارند، مجلس یازدهم قوی‌ترین دوره مجلس از دور پنجم به بعد است.

احدیان درباره افرادی که انتخابات را تحریم می‌کنند گفت: کسانی که انتخابات را تحریم می‌کنند کشور خود را دوست ندارند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در پایان با اشاره به نسبت جوانگرایی و تجربه گفت: حجم جوانگرایی باید بیش از تجربه باشد به شرطی که شایسته سالاری و شایسته گزینی را فراموش نکنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429519

مهمترین اخبار ایران و جهان: