نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:01

کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش آموزش و پرورش استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کسری مدارس و عدم ایجاد فضاهای جدید آموزشی باعث شده است کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش آموزش و پرورش استان اردبیل باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری صبح دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در استان اردبیل به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: نقش پررنگ خبرنگاران در آگاهسازی و انتشار واقعیت‌های موجود جامعه نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر است‌.

وی اصل شفافیت را یکی از رویکردهای اساسی در نیل به اهداف سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: رفع نواقص موجود در جامعه تنها از کانال خبرنگاران متعهد و دلسوز امکانپذیر است و با شفاف سازی می‌توان آسیب‌ها و کمبودها را احصا و برای آنها راهکاری جدی ارائه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل میانگین سرانه فضای آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ۸ مترمربع برای هر دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این رقم در کشور ۵.۵ مترمربع و در استان اردبیل کمتر از ۴.۵ متر مربع است.

صفری افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود فضاهای آموزشی در استان اردبیل را نگران کننده توصیف و تصریح کرد: در چند سال اخیر به رغم تلاش‌های خیرین مدرسه ساز مدارس جدید در سطح استان اردبیل برای تأمین نیازمندی‌های جامعه دانش آموزی ساخته و تحویل آموزش و پرورش نشده است‌.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما در بدنه آموزش و پرورش استان اردبیل نبود فضای کافی برای دانش‌آموزان است و پیش بینی می‌کنیم در سال‌های آینده با تداوم این روند معضلات عمده آموزشی را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مطالبه اصلی مردم از مسئولان را ارتقای کیفیت آموزشی اعلام کرد و گفت: ما درصدد تجهیز و راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی برای هدایت جمعیت دانش‌آموزی روستایی هستیم تا بتوانیم با تجهیزات و امکانات جدید فضای مناسب آموزشی را برای این دانش‌آموزان مهیا کنیم.

صفری ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین را یادآور شد و بیان کرد: اصلی‌ترین بخش سند تحول بنیادین داشتن فضای تربیتی و پرورشی مجهز برای دانش‌آموزان است که اردبیل به رغم داشتن ۳۵ هکتار زمین در اردوگاه مقدس اردبیلی از این امکانات بی بهره است.

وی به وجود علمای فاخر استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: هر یک از این شخصیت‌های بزرگ ظرفیتی مهم و تأثیرگذار برای توسعه اردوگاه مقدس اردبیلی هستند که متأسفانه با اهمال‌کاری های گذشته هیچ تغییر ساختاری چشمگیر در ابن اردوگاه روی نداده است یکی از فاخرترین انسان‌ها که یک کشور به آن می بالد، سید حسن عاملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل رسانه‌ها را ظرفیت عظیم انعکاس مشکلات و مسائل پیرامون آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: بدون وجود رسانه‌ها و روحیه نقد خبرنگاران هیچ توسعه‌ای در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق نخواهد افتاد.

در این بازدید کلام‌الله صفری از خبرنگاران دفتر خبرگزاری مهر در اردبیل با اهدای لوح یادبود روز خبرنگار تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441263

مهمترین اخبار ایران و جهان: