نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 19:31

«جک لو» نامزد سکان‌داری سفارت واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی

چند مقام آگاه اعلام کردند که دولت «جو بایدن» قرار است «جک لو» را نامزد سکان‌داری سفارت واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از وبگاه «آکسیوس» (Axios) اعلام کرد که «جک لو» (Jack Lew) وزیر خزانه داری سابق آمریکا نامزد اصلی این کشور برای سفارت واشنگتن در سرزمین های اشغالی است.

«آکسیوس» امروز یکشنبه به نقل از ۳ مقام آگاه گزارش داد که «جک لو» وزیر خزانه داری سابق آمریکا نامزد اصلی سفیر جدید این کشور در سرزمین های اشغالی بوده و ممکن است در هفته های آینده برای این تصدی معرفی و سپس منصوب شود.

آکسیوس در این باره اعلام کرد که احساس فوریت خاصی پیرامون انتخاب «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا برای این پست وجود دارد، زیرا کاخ سفید برای یک توافق دیپلماتیک با عربستان سعودی که می‌ تواند شامل توافق عادی‌ سازی بین سعودی‌ ها و اشغالگران قدس باشد، در تلاش است.

در گزارش این رسانه در این خصوص آمده است: هر کسی که جانشین «تام نایدز» (Tom Nides) سفیر سابق آمریکا در اسراییل (اراضی اشغالی) شود، با وضعیت سیاسی پیچیده ای روبرو خواهد شد، زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، اصلاحات قضایی را انجام داده که بسیاری از اسرائیلی ها و دولت بایدن با آن مخالفت کرده اند.

به گزارش رویترز، کاخ سفید تا کنون به درخواست اظهارنظر در مورد اینکه آیا بایدن قصد دارد «جک لو» را - که چندین شغل مهم دولتی در ایالات متحده از جمله رئیس کارکنان کاخ سفید و مدیر دفتر مدیریت و بودجه را بر عهده داشته است- برای این تصدی انتخاب کند، پاسخ نداده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440463

مهمترین اخبار ایران و جهان: