نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:50

بازرس کل یزد: قلم خبرنگاران و مدیران برای رفع دغدغه مردم بکار گرفته شود

بازرس کل استان یزد با بیان این‌که مدیران در سطوح مختلف نباید در برابر رسانه دید تقابلی داشته باشند، گفت: قلم خبرنگاران و مدیران باید برای رفع دغدغه مردم بکار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بازرس کل استان یزد به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در دفتر سرپرستی این خبرگزاری در استان حاضر شد و از نزدیک در جریان فرآیند اطلاع رسانی این دفتر خبری قرار گرفت و پای صحبت خبرنگاران فارس نشست.

رضا مختاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با بیان این‌که اطلاع‌رسانی عرصه‌‎ای حساس و کلیدی است، اظهار کرد: جامعه باید به این بلوغ فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی برسد که رسانه را جزو اولویت‌های اجرایی و اساسی خود قرار دهد.

وی خبرنگاری را وظیفه‌ای خطیر دانست و افزود: خوشبختانه فضای رسانه‌ای استان یزد مطلوب است و به حمد الله در مورد جامعه خبرنگاران دید خوبی وجود دارد و حضور پررنگ استاندار در منازل خبرنگاران نماد عینی این فرهنگ ارزشمند است.

بازرس کل استان یزد حضور استاندار در منازل خبرنگاران را اقدامی ارزشمند و فرهنگ‌سازی مناسبی برای تقویت جریان رسانه‌ای این استان یزد دانست و گفت: رمز موفقیت ما این است که بتوانیم با سلایق مختلف در کنار هم زندگی و کار کنیم.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ رفتاری حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: کنار هم بودم و استفاده از تمام سلایق برای پیشبرد امور و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی تفکر شهید سلیمانی است و این مهم یکی از موثرترین راهکارها برای توسعه همه جانبه کشور است.

وی با بیان ‌این‌که مدیران در سطوح مختلف نباید در برابر رسانه دید تقابلی داشته باشند، تأکید کرد: خبرنگاران اگر در استاندارد حرفه خود قدم بردارند حتما توان، تعهد و دغدغه‌مندی آنها می‌تواند به عنوان قدرت نرم تمام عناصر اجرایی و مدیریتی را به حرکت در آورد.

بازرس کل استان یزد در ادامه ارتقاء سواد رسانه‌ای مسئولان را یکی از عوامل تأثیر گذاری در مدیریت کارآمد دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه باید به صورت تعاملی و به عنوان ابزار پیشبرنده توسط مسئولان و خبرنگاران به نفع مردم مورد استفاده قرار گیرد.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رعایت اخلاق رسانه‌ای و اصل امانتداری از جمله الزامات اجرایی حوزه رسانه و خبرنگاری است، خاطرنشان کرد: رعایت نکردن اصول حرفه‌ای خبرنگاری توسط برخی افراد که گاهاً شناسنامه حرفه‌ای خبرنگاری هم ندارند منجر به یک سری مشکلات می‌شود که باید با تقویت روابط منسجم بین اصحاب رسانه و مجموعه مدیران مدیریت و ساماندهی شود.

وی تأکید کرد: انتظار داریم جامعه خبری استان هر جا دغدغه‌ای وجود داشته باشد، کوچک یا بزرگ، را به سازمان بازرسی اطلاع داده تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن برای خدمت رسانی با کیفیت به مردم اقدام شود.

بازرس کل استان یزد با بیان این‌که قلم خبرنگاران و مدیران باید برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع دغدغه جامعه بکار گرفته شود، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی استان آماده هرگونه همکاری با مجموعه رسانه‌ای استان برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر است.

امیررضازاده، مدیر خبرگزاری فارس در استان یزد نیز در این دیدار گزارشی از نحوه فعالیت‌های خبرنگاران این رسانه در استان ارائه و اظهار کرد: سرپرستی خبرگزاری فارس در استان یزد آمادگی دارد با تمام ظرفیت در راستای تحقق جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه فعالیت کرده و پای کار مسئولان و دست‌اندرکاران نظام در استان یزد باشد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434863

مهمترین اخبار ایران و جهان: