نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 23:14

بیلستروم: سوئد برای جلوگیری از بی‌احترامی به قرآن تلاش می‌کند!

وزیر امور خارجه سوئد ادعا کرد که کشورش تلاش می‌کند با تغییر قانون از تکرار حملات شنیع علیه قرآن کریم جلوگیری کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد در تماس تلفنی با احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر تاکید کرد: تلاش می‌ کنیم تا قانون را تغییر داده و از تکرار حملات شنیع علیه قرآن جلوگیری کنیم.

به گزارش وبگاه وزارت امور خارجه الجزایر، بیلستروم با ادعای وجود محدودیت‌ های قانون اساسی که توانایی دولت سوئد را برای جلوگیری از چنین رفتاری‌های زشت محدود می‌ کند، مدعی شد: از وقوع چنین اقدامات «نفرت‌ انگیزی» در کشورم بسیار متاسفم! در تلاش هستیم تا هتک حرمت به قرآن تکرار نشود!

وزیر امور خارجه الجزایر نیز با اشاره به ارزش‌ های سوئد مانند همزیستی و یاری رسانی بدون تبعیض، اظهار داشت: بی‌ احترامی به قرآن کریم با ارزش‌ ها و سنت‌ های کشور سوئد نیز در تضاد است.

الجزایر روز دوشنبه در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، سفیر کپنهاگ و کاردار استکهلم را احضار کرده بود.

در همین رابطه، اعضای یک گروهک راست افراطی دانمارکی ضداسلامی امروز چهارشنبه بار دیگر یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت پاکستان در کپنهاگ پایتخت دانمارک هتک حرمت کردند.

گروه افراطی «وطن پرستان دانمارکی» در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را آتش زدند.

عناصر این گروهک همچنین پرچم پاکستان را زیر پا گذاشتند

دیروز سه شنبه ۲۵ جولای، این گروه نسخه‌های قرآن را در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و مصر در کپنهاگ سوزاندند.

دو حادثه مشابه در ۲۸ ژوئن و ۲۰ ژوئیه نیز در سوئد رخ داد.

سوزاندن قرآن در دو کشور اسکاندیناوی باعث محکومیت و اعتراضات گسترده در سراسر جهان اسلام شده است و چندین کشور سفیران سوئد و دانمارک را احضار کرده اند.

در ۲۵ ژوئیه، وزارت امور خارجه مصر، کاردار سوئد را احضار کرد تا هتک حرمت به قرآن را محکوم کند.

ترکیه هم با اتخاذ مواضعی مشابه، در ۲۴ ژوئیه اعلام کرد که «حمله نفرت انگیز» به قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کند و از دانمارک خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از این «جنایت» علیه اسلام را انجام دهد.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد پیشتر در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: هتک حرمت به قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، اقدامی توهین آمیز و بی احترامی و یک تحریک آشکار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407219

مهمترین اخبار ایران و جهان: