نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 17:25

جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: مسئولین نظارتی با رصد و نظارت مستمر خود اجازه گرانی‌های غیر منطقی را ندهند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج ب با تبریک اعیاد شعبانیه و خصوصاً ولادت باسعادت سیدالشهدا (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: سپاه نیروی کارآمدی است که همواره به مفهوم واقعی، پاسدار نظام اسلامی بوده است، پاسداران سبز پوش انقلاب اسلامی، حراست از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها را در عمل نشان دادند و به آن افتخار می‌کنند.

امام جمعه دشتی افزود: غربی‌ها که سخن از تروریستی نامیدن سپاه می‌گویند بدانند که هر ایرانی مفتخر است که در قلب خودش سپاه و پاسداران مخلص آن را دوست دارد و هر ایرانی در حقیقت خود را یک سپاهی و پاسدار انقلاب اسلامی می نامد.

وی گفت: امنیت و عزت امروز کشور مدیون ایثارگران و پاسداران است که با ایثار و از خودگذشتگی این امنیت و عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.

امام جمعه دشتی یادآور شد: این روزها شاهد التهابات سنگین و جهشی در بازار پول و سرمایه و کالا هستیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در دهه‌ی ۹۰ به دلایل مختلف یک عقب‌ماندگی و به‌اصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم.

وی ادامه داد: برخی مسئولان قبلی که خود از مسببان اصلی ده سال عقب افتادگی هستند و زلف اقتصاد ما را به وعده‌های دروغین غربی‌ها گره زدند، اکنون به میدان آمده و به‌جای پاسخگویی از خطاهای خود، همزمان با شبکه‌های بیگانه، طلبکارانه و با وقاحت تمام، راه‌حل اساسی مشکلات را در سازش با غرب و آمریکا معرفی می‌کنند.

امام جمعه دشتی شواهد و حقایق میدانی نشان از بروز یک عملیات بزرگ معیشت‌پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی و خبر می‌دهد که بیشتر شبیه یک کودتای اقتصادی است.

وی گفت: دشمنان وقتی در شعله‌ور سازی اغتشاشات با بی‌اعتنایی اکثریت قاطع مردم مواجه شدند، مدتی است تصمیم گرفته‌اند تا جنگ ادراکی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را، وارد فاز اقتصادی و معیشتی کنند و اغتشاش ادراکی را به حوزه اقتصادی و معیشتی انتقال دهند.

وی گفت: تهدید ایران به گشودن پرونده‌های موشکی و پهپادی و حقوق بشری، راه انداختن کمپین‌ها و تجمعات در خارج، اقدامات مکمل این کودتای اقتصادی هستند.

حجت الاسلام زاهد دوست بیان کرد: بانک مرکزی باید در عرصه خارجی و داخلی بتواند حکمرانی مؤثر ارزی را پیاده کند و مهم‌تر از حکمرانی خارجی، مسأله حکمرانی داخلی ارز است که به نظر می‌رسد در کشور با اختلالات جدی روبرو است، در شرایط کنونی وزن عوامل خارجی و جنگ اقتصادی دشمنان بیش از پیش شدت یافته و تأثیرگذار است اما از ضعف‌ها و کاستی داخلی در تشدید این التهابات هم نباید غافل باشیم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز مبادله ارز، گام بلند اول در این راه است که به بانک مرکزی اختیارات و ابزارهای بیشتری را در کاهش تنش‌های کنونی خواهد داد و حکمرانی ارز در کشور در ریل درست قرار خواهد داد.

نظارت بر بازار بیشتر و مستمر باشد

وی یادآور شد: مسئولین نظارتی با رصد و نظارت مستمر خود اجازه گرانی‌های غیر منطقی را ندهند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود و با متخلفین قاطعانه برخورد کنند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: مردم از وضعیت گرانی و کمبود نظارت، نگرانند لذا نظارت و ساماندهی بازار مسئله مهمی است چرا که می‌تواند مانع سوءاستفاده عده‌ای فرصت طلب شود و دست سو استفاده کنندگان را از سفره مردم قطع می‌کند.

وی گفت: مردم شهرستان دشتی روز جمعه ۱۲ اسفند میزبان رئیس جمهور انقلابی و هیئت دولت خواهند بود و با شور و حماسه از ایشان استقبال خواهند کرد و به پاس مهمان نوازی که خصلت دیرینه مردم این دیار بوده و به جهت قدردانی از لطف دولت و رئیس جمهور محترم و در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی مردم شهرستان دشتی در استقبال از رئیس جمهور مکتبی مان حماسه‌ای ماندگار و کم نظیر خلق خواهند کرد و استقامت و ولایتمداری خود را به رخ دشمنان خواهند کشید.

وی ادامعه داد: البته مردم در کنار حماسه کم نظیری که در استقبال از رئیس جمهور خلق خواهند کرد مطالبات و خواسته‌هایی هم دارند که حتماً این مطالبات و مشکلات به رئیس جمهور محترم منتقل می‌کنیم و امید داریم شاهد رفع آن مشکلات باشیم.

وی بیان کرد: بنده تردید ندارم این سفر آغاز تحول در عرصه آبادانی و سازندگی این شهرستان خواهد بود و این سفر منشأ خیرات و برکات فراوان برای مردم خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054419

مهمترین اخبار ایران و جهان: